22 مهر 1396
شماره خبر: 185283

آغاز بکار مرکز نظارت برسفرهای دانش آموزی در کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز بکار مرکز نظارت برسفرهای دانش آموزی در کشور


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همزمان با اعزام دانش آموزن به سفر راهیان نور از استان البرز، مرکز کنترل و نظارت بر سفرهای برون استانی دانش آموزی فعالیت خود را در سراسر کشورآغاز کرد.
مهدی فیض افزود: با توجه به اینکه مهمترین دغدغه وزیر آموزش و پرورش ایمنی اردوهای دانش آموزی است ، این مرکز با هدف تامین اردوها از 22 مهر ماه 96 در سازمان دانش آموزی استان ها فعال شد.
وی با اشاره به اینکه اردوهای دانش آموزی در سیر تربیتی دانش آموزان تاثیر گذاری ویژه ای دارد، یاد آور شد: راه اندازی مرکز کنترل و نظارت بر سفرهای دانش آموزی با پیگیری های سپاه و با استفاده از ساز و کارهای مشخص در دستور کار قرار گرفت تا ایمنی اردوهای دانش آموزی محقق شود. فیض تصریح کرد: در این مرکز خطرات احتمالی سفر های دانش آموزی مورد بررسی قرار می گیرد و راه های رفع آن نیز پیش بینی می شود. وی ادامه داد: یکی از این راه ها ممنوعیت تردد اتوبوس های راهیان نور در باز زمانی 23 تا 5 صبح است. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: راه اندازی این مرکز نقش مهمی در به حداقل رساندن سوانح اردوهای دانش آموزی ،افزایش امنیت روانی خانواده ها ، کنترل هرچه بیشتر و نظارت بر روند و کیفیت سفرهای برون استانی دانش آموزان دارد. فیض اضافه کرد: این مرکز با همکاری تشکل های دانش آموزی و همه واحدهای حوزه ستادی در زمینه سفرهای دانش آموزی در سازمان دانش آموزی تشکیل شد تا سفرهای برون استانی را از ابتدای سفر در قالب برنامه از مدرسه تا مدرسه نظارت و کنترل کنند. وی ادامه داد: در این مرکز یک بخش برای پاسخگویی 24ساعته به والدین نیز در نظر گرفته شده تا والدین با آسودگی خیال از مسیر های عبوری فرزندانشان در طول مسیر سفر مطلع شوند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش گفت: ارتباط این مرکز با پلیس راهور ،هواشناسی و راه و ترابری به دلیل اهمیت بالای ایمنی اردوهای دانش آموزی در کشور، تنگاتنگ است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود