20 آبان 1396
شماره خبر: 186702

ساخت 8 هزار کلاس درس در البرز نیاز به مشارکت فعال خیرین دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ساخت 8 هزار کلاس درس در البرز نیاز به مشارکت فعال خیرین دارد


مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس البرز گفت: رفع تنگناهای آموزشی البرز که با کمبود 8 هزار کلاس درس مواجه است نیاز به مشارکت فعال خیرین نیک اندیش دارد.
فرامرز مهدوی اصل افزود: مهمترین هدف جشنواره خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در بخش تامین فضاهای آموزشی است که دراین بخش استان البرز باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین مدرسه ساز در ایران کوچک ستودنی است، خاطر نشان کرد: هر ساله در استان های مختلف کشور جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار می شود تا با نگاه معنوی و مهربان خیرین نیک اندیش گام های بلندی برای ساخت کلاس های درس در چهار گوشه ایران زمین برداشته شود. وی با بیان اینکه نخستین نشست هم اندیشی در آستانه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف تعیین سیاست های کلی برگزاری جشنواره ، چگونگی تشکیل کمیته های مختلف و همچنین رایزنی در خصوص تعیین زمان برگزاری جشنواره و تبادل نظر در این زمینه انجام شد.
وی تصریح کرد: برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره می تواند تاثیر بسزایی در نهادینه سازی فرهنگ مشارکت به منظور رفع تنگناهای آموزشی و اهمیت تکریم و تجلیل از خیرین گرانقدر در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشد. مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس البرز اضافه کرد: مجمع خیرین البرز توانست در سال تحصیلی گذشته رتبه سوم کشور را تحقق تعهدات خیرین به خود اختصاص دهد. مهدوی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز از سال 92 تا کنون 1351 مدرسه در البرز ساخته اند ، خاطر نشان کرد: در 4 سال گذشته خیرین در البرز 541 مدرسه احداث کرده اند. وی ادامه داد: تا کنون حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده اما به دلیل رشد جمعیت دانش آموزی که ناشی از مهاجرت پذیری است در این استان نیاز به مشارکت بیشتر خیرین داریم. وی تاکید کرد: رشد جمعیت دانش آموزی در البرز بالاست به همین دلیل هر ساله باید 450 کلاس درس جدید در البرز احداث شود. استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود