29 آبان 1396
شماره خبر: 187150

3 خبرکوتاه از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

3 خبرکوتاه از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج


تشکیل کمیته پیشرفت تحصیلی، اجرای طرح تعالی مدیریت و برگزاری مسابقات ورزشی 3 خبرکوتاه در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج است.
وحید یعقوبی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه کرج گفت: کمیته پیشرفت تحصیلی با هدف ارتقا سطح علمی دنش آموزان وکیفیت بخشی به آموخته های آنان در فرایند یاد دهی- یادگیری در مدارس این ناحیه تشکیل شده است. وی اظهار کرد: بررسی مستمر عملکرد دبیران در انجام فرایند ارزشیابی بخصوص ارزشیابی مستمر،. جلب مشارکت دانش آموزان در تشکیل گروه های درسی، پیگیری وضعیت دانش آموزان با بنیه علمی ضعیف، تشکیل کلاس های تقویتی، تجلیل از دانش آموزان تلاشگر ودبیران ساعی و خلاق در ارایه روش های نوین تدریس از جمله وظایف کمیته پیشرفت تحصیلی در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج است.
** طرح تعالی مدیریت
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: ۲ دبیرستان مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه این ناحیه به همایش ملی کیفیت راه یافت. یعقوبی خاطر نشان کرد: در برنامه تعالی مدیریت مدرسه، دبیرستان های شهید فلاحی و فرزانگان ۱ آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در استان و کشور برتر شناخته شدند. وی اضافه کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه با تاکید بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جویی و کیفیت مدارس بر فرآیند های مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامون خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند. وی گفت: این برنامه به منظور جلوگیری از هرگونه اتلاف فرصت با تشخیص خطاها و شکاف های عملکردی، راه های بهبود را شناسایی می کند و با برنامه ریزی مناسب به اجرای راهکارهای بهبود اقدام نموده تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه را ارتقاء بخشیده و افزایش و بهره وری را ممکن سازد.
** مسابقات فوتسال پسرانه
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: مسابقات فوتسال متوسطه اول پسران این ناحیه پس از 2 روز به کار خود پایان داد. یعقوبی افزود: این مسابقات با حضور ۲۴ تیم درسالن ورزشی کوثر برگزار و تیم های حاضر در این دوره به رقابت پرداختند. وی یادآور شد: درپایان این رقابت مدارس شهید حسینی به مقام قهرمانی دست یافت و مدرسه شهید مهرانی مقام دوم را کسب کرده و شاهد آخوندیها نیز مقام سوم را از آن خود کرد. وی تصریح کرد: مدرسه شهید حسینی به عنوان قهرمان مدارس ناحیه برای حضور در مسابقات استان به عنوان نماینده آموزش و پرورش ناحیه کرج یک اعزام می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود