6 بهمن 1396
شماره خبر: 190489

توجه به آسیب های اجتماعی و ارائه برنامه عملیاتی باید سر لوحه کتابخانه های عمومی استان شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

توجه به آسیب های اجتماعی و ارائه برنامه عملیاتی باید سر لوحه کتابخانه های عمومی استان شود


سعید برزگری در اولین نشست با حوزه معاونت امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز ضمن آشنایی با کارمندان این حوزه و شنیدن مشکلات و نظراتشان خواستار تبیین برنامه ای مدون و عملیاتی برای سال 1397 شد.
جلسه آشنایی سعید برزگری مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد(بازرسی) نهاد و سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز با کارمندان حوزه معاونت امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل برگزار شد.
برزگری ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کتابداران، کارکنان و پرسنل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: یکی از وظایف ما در کتابخانه های عمومی ترویج خواندن است و زمانی ما موفق خواهیم بود که مطالعه و خواندن در جامعه امری جاری و ساری گشته باشد. وی ارزیابی درست عملکرد هر ارگان و نهادی را بر اساس تولید و خروجی نهایی دانست و گفت: تولید نهایی کتابخانه های عمومی مخاطبان کتابخوان و در ادامه آن جامعه کتابخوان است. در یک مرحله تعداد مخاطبان و در مرحله دوم رضایت شهروندان از کتابخانه های عمومی، ملاک موفقیت و ارزیابی کتابخانه های عمومی است. سرپرست دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان، حوزه معاونت امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها را یکی از مهم¬ترین قسمت های اداره کل کتابخانه های عمومی دانست و گفت: همه ی واحدها در اداره کل باید پشتیبان واحد تخصصی امور کتابخانه ها باشند چرا که بار اصلی این اداره بر دوش معاونت کتابخانه و کارشناس های این حوزه است. در پایان سرپرست اداره کل گفت: خروجی و نتیجه فعالیت ما در کتابخانه های عمومی است که شکل می گیرد و منتظر نظرات و ایده های کارشناسانه و قابل اجرا و عملیاتی هستم. باید برنامه ها و ایده هایی ارائه شود که الگوی کشوری گردد. در جریان تجربیات کتابدران موفق و باانگیزه باید قرار گرفت چرا که این تجربیات بر اساس شرایط و قوانین موجود در کتابخانه های عمومی شکل گرفته است و می توان به خوبی از آنها بهره برداری کرد. و در سطحی فراتر به توسعه آن تجربه ها و ارتقا آنها دست زد. دفاع از هویت کتابخانه های عمومی وظیفه تمام کارمندان و کارکنان و کتابداران است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود