11 تیر 1397
شماره خبر: 197939

البرز میزبان جشنواره وحدت درکثرت شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز میزبان جشنواره وحدت درکثرت شد


البرز« ایران کوچک »با برگزاری جشنواره لباس اقوام نمادی از وحدت در کثرت را به نمایش می گذارد.
تولیدکنندگان پوشاک ایرانی با ریکرد« لباس ایرانی، نشاط ایرانی» با اهداف اقتصادی و فرهنگی درتلاش هستند تا در جهت سیاست ها و راهبردهای شعار سال « حمایت از کالای ایرانی » دراین جشنواره گام های موثری بردارند . کرج مرکزاستان البرز که به دلیل تنوع قومیتی ازشهرت بالایی برخوردار است این بار با برگزاری این جشنواره می خواهد نمادی فاخر از اتحاد قومیت ها را در بحث های فرهنگی و اقتصادی به نمایش بگذارد. مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: در تفاهمنامه ای بین استانداری البرز با معاونت امور زنان ریاست جمهوری گام های موثری در تحقق اهداف شعار سال برداشته شد.
مریم اسماعیلی فرد افزود: یکی از اقدامات موثر دراین زمینه برگزاری جشنواره لباس اقوام است که 21 تیرماه جاری در کرج گشایش می یابد. وی ادامهداد: دراین جشنواره طرح های فاخر لباس با هویت بومی در معرض نمایش قرار می گیرد که از بعد فرهنگی و اقتصادی تاثیرات بسزایی دارد. اسماعیلی فرد گفت: افتتاحیه این جشنواره همزمان با روز عفاف و حجاب و ساعات بازدید آن بعدازظهر ها ازساعت 16 تا 22 خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: 40 درصد غرفه های این جشنواره متعلق به تولیدکنندگان البرزی است تا هرچه بیشتر این استان بتواند ظرفیت های تولیدی خود را به نمایش بگذارد. اسماعیلی فرد افزود: در کنار این نمایشگاه برنامه های جامعی پیش بینی شده که از جمله آن می توان به رونمایی از 10 طرح برای اولین بار براساس المان های اقوام ایرانی و الگوی مناسب اشاره داشت. وی گفت: تجلیل از 14 دختر توانمند در حوزه های ورزشی، علمی و مدافع حرم و ایثارگر با معرفی و همکاری دستگاه های اجرایی مختلف از دیگر برنامه های پیش بینی شده است . مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز ادامه داد: امروزشاهد آن هستیم در راستای تحقق سهمیه 30 درصدی زنان از مناصب مدیریتی دراستان البرز اقدامات شایسته ای صورت گرفته است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیز با اشاره به شکل گیری شورای سیاستگذ اری چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده، گفت: این ستاد درکل کشور تشکیل شده و اعضای مشخصی دارد که دارای الزاماتی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی افزود: گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی نباید محدود به ایام خاص باشد و استفاده از هنرو نمایش ها دراین زمینه ضروری اس. وی خاطرنشان کرد: فعالیت های مختلفی دراین ستاد مدنظر است از جمله تبیین نقش زنان و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و هویت دینی که امروز باید هرچه بیشتر مدنظر قرار گیرد. روحی یزدی گفت: به لحاظ کرج از حضور همه اقوام دراین نمایشگاه ازاین فرصت نهایت بهره برداری را باید داشت تا مردم نقاط مختلف کشور هرچه بیشتر با ایران کوچک آشنا شوند. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی درادامه گفت: امروز شاهد افزایش میزان تسهیلات مشاغل خانگی از پنج میلیون به 10میلیون تومان هستیم . اسماعیل خلیلی افزود: پنج دستگاه اجرایی کمیته امداد ، بهزیستی، صنعت و معدن، بنیاد شهید و میراث فرهنگی پنج میلیارد تومان دراین زمینه اختصاص داده اند. وی افزود: زنبورداری ، صنایع دستی و قالی بافی از جمله فرصت های اشتغالزایی و مشاغل خانگی در روستاها برای زنان به شمارمی رود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود