10 مرداد 1397
شماره خبر: 199322

شهرستان اشتهارد دارای بالاترین شاخص های کتابخانه ای در استان البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شهرستان اشتهارد دارای بالاترین  شاخص های کتابخانه ای در استان البرز است


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با فرماندار شهرستان اشتهارد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دیدار و گفت و گو کرد.
احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در دفتر شهردای اشتهارد با محمد کردی، فرماندار شهرستان اشتهارد، مهدی ملاحسنی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دیدار و گفت و گو کرد.
هراتی ضمن اشاره به جایگاه ویژه شهرستان اشتهارد از نظر فرهنگی و تاریخی گفت: این شهرستان که به دارالمومنین شهرت گرفته است، در عرصه های فرهنگی و صنعتی جز پیشتازان استان البرز محسوب می شود. وی با اشاره به شاخص های کتابخانه ای ادامه داد: با توجه به تعداد کتابخانه، زیربنای فضای کتابخانه ای و تعداد اعضا کتابخانه به نسبت جمعیت، شهرستان اشتهارد دارای بالاترین شاخص های کتابخانه ای در استان البرز است. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود:رشد و توسعه یک جامعه با کتابخوانی شکل می گیرد و با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از کتابخانه ها، باید امیداور باشیم که آینده ای روشن در این شهرستان رقم خواهد خورد. وی با تاکید بر اهمیت توجه به فرهنگ عمومی ادامه داد: نهادینه کردن یک فرهنگ باید از دوران کودکی و خانواده ها شروع شود. فرهنگ عمومی با کتاب و کتابخوانی است که تعالی و رشد خواهد یافت. در ادامه فرماندار اشتهارد ضمن تبریک انتصاب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: با حضور جناب آقای هراتی در کتابخانه های عمومی، افق روشنی را برای این نهاد فرهنگی پیش بینی می کنیم.
وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: برای پیشبرد برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان با تمام ظرفیت در کنار کتابخانه های عمومی خواهیم بود و برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، در این راستا تاثیر بسزایی خواهد داشت.در پایان شهردار و اعضای شورای شهر ضمن ابراز خرسندی از فعالیت کتابخانه های عمومی در اشتهارد، برای پرداخت ماهیانه نیم درصد کتابخانه ها اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود