3 شهریور 1397
شماره خبر: 200547

پایان فاز اول مطالعات طرح جامع گردشگری استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پایان فاز اول مطالعات طرح جامع گردشگری استان البرز


فخرالدین صابری در جریان برگزاری جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اهمیت ویژه استان در موضوع توریسم و طبیعت گردی گفت : هر کدام ار ۶ شهرستان استان البرز دارای قابلیت های فراوانی هستند که در مطالعات طرح جامع گردشگری استان البرز این مجموعه ظرفیت ها به صورت دقیق و علمی شناسایی خواهد شد.
وی بااشاره به پایان فاز اول مطالعات طرح جامع گردشگری استان البرز اضافه کرد :

در موازات مطالعات طرح جامع گردشگری تهیه بسته های بومگردی نیز یکی از اولویت‌های ماست موضوع بوم گردی یکی از موضوعات محوری و اساسی در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است که برای بهره برداری از مواهب طبیعی و آشنایی گردشگران با موقعیت ها و جاذبه های سنتی روستاییان و آداب و رسوم و معماری محلی خاص هر نقطه از کشور می‌تواند گره‌گشا باشد و این در دستور کار ما قرار دارد .
صابری با بیان برخی مشکلات پیش آمده برای سرمایه‌گذاران اضافه کرد :
بسیاری از سرمایه‌گذاران از روند و جریان کاری خود گله مند هستند چراکه استعلامات صادر شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی در برخی موارد در دستگاه‌های اجرایی مسکوت می‌ماند و ارسال جوابیه بسیار زمان بر می باشد ,با اینکه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصویب شد که در بازه زمانی یک ماهه به استعلامات جواب داده شود ولی متاسفانه هنوز ما گرفتار این نقصان هستیم, افرادی که تمام سرمایه خود را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این استان در شرایط کنونی کشور وارد می کنند بایستی شدیداً مورد حمایت قرار بگیرند وگرنه دلسرد شده و به همین سادگی سرمایه‌های کشور به خارج از مرزهای ایران انتقال پیدا خواهد کرد.
صابری در ادامه افزود:
البرز از لحاظ بومگردی ظرفیت‌های فراوانی دارد که هم اکنون ۱۲بسته خاص برای سرمایه گذاری در این حوزه شناسایی شده است که متعاقبا معرفی خواهد شد و ما آمادگی اعطای مجوز برای سرمایه‌گذاری در این بخش ها را داریم.
وی در پایان اضافه کرد:
همه تلاش ما با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان بر این اساس است که روزی استان البرز از یک معبر به یک مقصد تبدیل شود. در ادامه ارتقایی معاون عمرانی استاندار البرز نیز با اشاره به اهمیت بیش از پیش و پرداختن به حوزه گردشگری برای رونق اقتصادی در استان البرز پیشنهاد کرد:
با توجه به مناطق مورد اشاره که برای بحث گردشگری و بوم گردی شناسایی شدند مدیر کل میراث فرهنگی استان با حضور در شورای عالی معدن محدودیت‌هایی را برای اعطای مجوز معدن در مناطقی که قابلیت اجرای طرح های گردشگری دارند در نظر گرفته شود تا خدایی نکرده تداخلی در این امر صورت نپذیرد.
ارتقایی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های گردشگری در استان البرز نیز گفت:
ما در استان البرز فاقد یک منطقه خاص گردشگری. همچون منطقه باراجین قزوین هستیم تا اگر کسی وارد استان شد بلافاصله به ذهنمان این مکان خطور کند تا میهمانان خود را آنجا ببریم ,تنها اماکنی که سریعاً به ذهن ما میرسند جاده کرج چالوس و کنار رودخانه طالقان است که در هر دو صورت بستر رودخانه در معرض خطر قرار می گیرد البته به صورت موردی مقرر شده است تا شورای عالی امنیت ملی در خصوص صدور مجوز برای طرح های گردشگری در این محور با نظر مساعدت عمل کند . امید است با نهایی شدن طرح جامع گردشگری از این نقیصه نیز عبور کنیم.
ارتقایی در پایان با اشاره به مسافری شدن فرودگاه پیام و افتتاح آن در هفته دولت گفت:
مسافری شدن فرودگاه پیام یک ظرفیت بسیار عالی در حوزه گردشگری است که می‌توان از آن به نحو احسن استفاده کرد امیدوارم با درایت مجموعه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همچنین مجموعه مدیریتی فرودگاه پیام و مدیریت عالی استان بتوان کارهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری در این امر صورت داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود