30 مهر 1397
شماره خبر: 203824

17 انجمن در شوراهای دانش آموزی البرز شکل می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

17 انجمن در شوراهای دانش آموزی البرز شکل می گیرد


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه امروز 450 هزاردانش آموز استان پای صندوق های اخذ رای می روند، گفت: 17 انجمن مختلف در شوراهای دانش آموزی البرز فعال می شود.
«بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شده که با رای گیری نوبت عصر به پایان می رسد.» مسعود مهرانی نیا در آیین متمرکز استانی بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه دخترانه رضوان شهرک ارم فردیس افزود: این انجمن ها در زمینه تربیت بدنی و سلامت، نماز، گردشگری، اردویی، حمایت از کالای ایرانی و ... فعالیت خواهند داشت.
وی بیان داشت:30 هزار دانش آموز به عنوان نامزد شوراهای دانش آموزی البرز رقابت دارند که دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم را شامل می شوند. مهرانی نیا افزود: شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان مدارس با هدف تمرین برای مشارکت پذیری و مشارکت جویی، ایجاد روحیه تعهد و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان ایجاد شده است. « پس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای دانش آموزی در مدارس شکل می گیرد ضمن آنکه چهار نفر از دانش آموزان منتخب کل استان به عضویت مجلس دانش آموزی کشوری در می آیند.» «مجلس دانش آموزی کشور 150 عضو دارد و2 دانش آموز دختر و2 پسر از هراستان به این مجلس معرفی می شوند.» استان البرز 442 هزارو500 دانش آموز دارد. مشارکت در برنامه ریزی برای فعالیت های آموزشی و کمک به ارتقای کمی و کیفی امکانات و نیازهای آموزشی از جمله برنامه های شورای دانش آموزی است.این شورا در واقع تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه مشارکت جویی در بین دانش آموزان محسوب می شود ضمن آنکه موجب خلاقیت و فعالیت شورایی در جامعه هدف خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود