5 آبان 1397
شماره خبر: 204020

کتابخانه شهرک بعثت به زودی احداث می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 کتابخانه شهرک بعثت به زودی احداث می شود


نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز ، معاون برنامه ریزی فرمانداری و اعضای این انجمن در شهرستان فردیس با محوریت بررسی مصوبات گذشته و برنامه ریزی برای برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست معاون اداری، مالی وبرنامه ریزی فرمانداری فردیس گفت: در سال جاری صدو 20 میلیون تومان توسط شهرداری های فردیس و مشکین دشت از محل سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از اعتبارات عمرانی جهت تجهیز کتابخانه های عمومی پرداخت شد که این امرمی تواند تحولی در راستای ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان ایجاد کند. تیمور ولی پور در ادامه از تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی در کمیته برنامه ریزی شهرستان به احداث کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت خبر داد و افزود: سال گذشته به دلیل ناهماهنگی و نوسانات ایجاد شده در قیمت ها، مبلغ400 میلیون تومان اعتبار تخصیصی، جذب نشده و پروژه مسکوت ماند. امروز شهرداری مشکین دشت قول داده که این مبلغ را جبران و با جذب بودجه دراسرع وقت احداث این کتابخانه را آغاز کند.
وی در ادامه با اشاره به حضور روستای فرخ آباد زیبادشت در جمع 10 روستای برتر دوستدار کتاب کشور گفت: قرار است از سوی شورا و دهیاری فضایی به مساحت 350 متر به کتابخانه عمومی اختصاص یابد و اداره کل کتابخانه های عمومی البرز امکانات و نیروی انسانی این کتابخانه را تأمین کند. معاون فرماندار فردیس گفت: حق انتفاع کتابخانه روستای فرخ آباد زیبادشت به مدت 10 سال به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار می شود تا بتواند نیاز مردم علاقمند به مطالعه این روستای 12 هزار نفری را فراهم کند. در ادامه این نشست مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی که از 24 آبانماه جاری آغاز می شود گفت: به مناسبت این هفته در کتابخانه های عمومی شهرستان تور کتابخانه گردی دانش آموزان، تازه های هفته کتاب، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی، تجلیل از خادمان کتابخوانی و بسیاری برنامه های فرهنگی در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی اجرا می شود. گلشن شیرمحمدی همچنین افزود: امیدواریم با همکاری مدیریت شهری فردیس، طرح بازارچه کتاب را که با پیشنهاد شهردار این شهر مصوب شده بود ، به اجرا برسانیم. گفتنی است در برپایی جشن کتاب در مدارس، ایجاد قفسه های باز کتاب در مساجد، تعامل با دادگستری و صدور احکامی در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه از جمله مهمترین پیشنهاداتی بود که در این نشست از سوی اعضا مطرح شد.همچنین از برخی از اعضای فعال هیئت مدیره انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس تقدیر شد

فردیس نیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود