5 آبان 1397
شماره خبر: 204022

تربیت مربی ویژه "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان" در البرز را خبرداد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تربیت مربی ویژه "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان" در البرز را خبرداد


فرشیدعلیزاده معاون تربیت بدنی و سلامتبا عنوان این خبرگفت: بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی گردد.
جلسه تربیت مربی ویژه "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان"استان البرز مورخ 97/08/05در مرکز رفاهی آموزشی قلم برگزار شد. فرشیدعلیزاده معاون تربیت بدنی و سلامتبا عنوان این خبرگفت: بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی گردد. علیزاده افزود: این رویکرد، بویژه درگروه سنی کودکان و نوجوانان، بدلیل تأثیرهمسالان بریکدیگر، علاوه براین که زمینه ارتقای دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه، ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری برای اجرای در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را نیزموجب می شود. رئیس اداره مراقبت دربرابرآسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درابطه با تربیت مربی "طرح¬مشارکت¬اجتماعی¬دانش آموزان" گفت: هدف اصلی این طرح ارتقای توانمندی های دانش آموزان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان می باشد. سیدعزیزچابکی درادامه اعلام کرد شایان ذکر است که این طرح با همکاری سازمان بهزیستی استان البرز، طی تفاهم نامه مشترک فی مابین وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور اجرایی می گردد.
چابکی افزود: این طرح درسال گذشته در 60 کلاس پایه هشتم در 30 مدرسه اجرا شد ودرسال تحصیلی 98-1397 به 100 کلاس در50 مدرسه اجرا می گردد که 3300 نفر از دانش آموزان پایه هشتم استان تحت پوشش قرار می گیرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود