11 آبان 1397
شماره خبر: 204303

کسب رتبه برتر جشنواره ی کشوری علوم و فناوری نانو توسط پژوهش سرای دانش آموزی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کسب رتبه برتر  جشنواره ی کشوری علوم و فناوری نانو توسط پژوهش سرای دانش آموزی


پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج با کسب ٧ رتبه ی برتر در مرحله ی نهایی نهمین جشنواره ی کشوری علوم و فناوری نانو، عنوان برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد.
قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش ااظهار داشت: پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه 1 کرج با کسب ٧ رتبه برتر در مرحله نهایی «نهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو» در کشور، عنوان رتبه برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد. فراخوان نهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی نانو از آذر ماه سال ١٣٩٦ آغاز و تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری توسط ستاد ویژه توسعه علم و فناوری نانو معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اطلاع رسانی شد. به نقل از دبیرخانه کشوری این جشنواره تعداد٣٠٠ اثر شامل ٢١٩مقاله پژوهشی، ٣٠ اثر کارسازه و ٥١ اثر هنری به دبیرخانه نهمین جشنواره دانش‌آموزی نانو ارسال شد. این آثار در بخش مقالات و کارسازه مورد بررسی و داوری اولیه قرار گرفته‌ و 100مقاله و ۱۰ کارسازه به مرحله اول جشنواره راه پیدا کردند. مرحله اول نهمین جشنواره دانش‌آموزی نانو،١١و ١٢ مردادماه سال ١٣٩٧ از سراسر ایران در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کرج برگزار شد و پس از ارزیابی داوران محترم، ۶۵ طرح به مرحله دوم رسیدند که در یک فرصت ۴ روزه هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو از ٢١تا ٢٤مهرماه ١٣٩٧، در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران، در غرفه باشگاه نانو توسط خود دانش‌آموزان صاحب اثر، ارایه و مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت و ٣٠ طرح که بالاترین امتیاز را کسب کردند معرفی شده و از6مقاله و سه کارسازه برتر و همچنین مراکز و اساتید راهنمای برتر تقدیر شد. در این داوری دانش آموزان عضو پژوهش سرای معلم با کسب هفت رتبه برتر کشوری بار دیگر افتخار آفریدند. و همچنین از پژوهش سرای دانش آموزی معلم به عنوان پژوهش سرای برتر و مرضیه آزاد فلاح به عنوان استاد راهنمای برتر این مرکز تقدیر شد.
در این جشنواره دانش آموزان:
:مایسا قره گزلی از دبیرستان نمونه دولتی شهید فلاحی در رشته کارسازه با طرح « طراحی و ساخت سیستم تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی با الکترود هایی با پوشش نانو ذرات گرافن » وموفق به کسب رتبه دوم شد .
:مهرداد سلامتیان در رشته کارسازه با طرح« ساخت دستگاه تصفیه هوا برای تصفیه کامل هوا با فیلترهای نانو و قابل تعویض» رتبه سوم را کسب کرد.
همچنین پس از بررسی نهایی ٥ مقاله دانش اموزان این مرکز در ردیف ٣٠ مقاله برتر نهمین جشنواره ملی نانو ثبت شد .
مقاله های برتر دانش آموزان :
:آرمیتا فخرخواه با عنوان طراحی سیستم جهت دهی نانو تیوب های کربنی تک دیواره و انتقال برق با بهره کیری ازاستوانه تسلا
:ملیکا ابریشمی با عنوان تولید نانومواد کربنی از هسته خرما و بررسی اثر آن بر آلاینده های آب های صنعتی
:پرنیان با عنوان طراحی و ساخت سیستم تصفیه هوا با کیاهان اکالیبتوس و برک توت و بررسی میزان جذب نانو بودر کربن حاصل از هسته خرما
:زهرا خالو باقری با عنوان ساخت دستکاه نکهدارنده نان با نانو تکنولوزی برای جلو کیری از کبک زدکی و بیات شدن نان
:علی آبانی با عنوان ساخت سلول خورشیدی خود تمیز شونده با بهره وری بالا به کمک نانو ذرات
جزء 30مقاله برتر نهمین جشنواره دانش آموزی علوم و فناوری نانو معرفی شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود