بخش خصوصی به کمک آموزش و پرورش استثنایی کشور بیاید
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور اعلام کرد: مشارکت بخش خصوصی در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه ضروری است.
محسن غفوریان با اشاره به اینکه امکان راهاندازی آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان استثنایی نیز فراهم شده است، خاطرنشان کرد: به منظور توسعه ، تقویت تعامل و جلب مشارکتهای تخصصی و حمایتی برای پشتیبانی از فعالیتهای توانبخشی، آموزشی و شناسایی، بهرهگیری و هدایت مشارکت همه نهادهای اجتماعی لازم است . وی بیان داشت: برای ارتقاء دامنه خدمات آموزشی و مهارتی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز به توسعه مدارس غیر دولتی داریم. غفوریان یادآورشد: برای حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان های مختلف از جمله استان البرز خواستار همکاری خانواده ها و نهادهای دولتی و مردم نهاد هستیم. وی گفت: تا کنون 20 مدرسه غیردولتی استثنایی و 157 مرکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در سطح کشور راه اندازی شده است. غفاری ادامه داد: فعالیت این مراکز از سال 85 با تصویب و ابلاغ شیوهنامه اجرایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آغاز شد که در حال حاضر با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها مجوز این مهم در مناطق و نواحی آموزش و پرورش صادر میشود. وی عنوان کرد: متقاضیان میتوانند براساس ضوابط و مقررات با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها، آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه راهاندازی کنند.
در مدارس استثنایی کشور 150هزار دانش آموز با نیازهای ویژه مشغول تحصیل است.
منبع ایرنا