12 خرداد 1398
شماره خبر: 215157

یک هزار محفل انس با قرآن در مدارس البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

یک هزار محفل انس با قرآن در مدارس البرز برگزار شد


مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان یک هزار محفل انس با قرآن با عنوان قرآن کریم بهترین راهنما ی انسان به یاد امام راحل(ره ) و شهدای گرانقدر در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی این استان برگزار شد.
سالار قاسمی هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن و توسعه مفاهیم قرآن در بین دانش آموزان بیان کرد.وی خاطرنشان کرد: در محافل انس با قرآن دانش آموزان، خانواده های معظم شهدا ی دفاع مقدس و مدافع حرم حضور داشتند و شرکت کنندگان در این برنامه معنوی با معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر پیمان استقامت بستند. مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: در برخی از این محافل قرآنی، قاریان برجسته بین المللی کشور، معلمان و مردم ولایتمدار استان نیز شرکت کردند. وی با بیان اینکه این محافل قرآنی با مشارکت دانش آموزان نخبه قرآنی استان در نمازخانه های مدارس و مساجد شهری و روستایی البرز برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این محافل نورانی، دانش آموزان به روخوانی و جزء خوانی ق ن کریم با همراهی برخی از والدین خود اقدام کردند.
قاسمی اجرای این برنامه معنوی و زیبا را برای دانش آموزان در ماه مهمانی خدا بسیار با اهمیت و ارزشمند دانستند و یاد آور شدند: در این برنامه تلاش کردیم تا از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزء خوانی و آموزه هایی از کتاب آسمانی مسلمانان بهره بگیریم. وی تاکید کرد: دانش آموزان و فرهنگیان این استان هرساله در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز موفق به کسب رتبه های برتر می شوند و در این استان ۹ دارالقرآن دانش آموزی نیزفعال است. استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد در ۲ هزار و ۸۳ کد مدرسه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود