26 خرداد 1398
شماره خبر: 215602

۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای دانش آموزان کشور پیش بینی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

۳۰ هزار پایگاه تابستانی برای دانش آموزان کشور پیش بینی شده است


مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ۳۰ هزار پایگاه تابستانی در مناطق مختلف کشور پیش بینی شده است.
علی رمضانی اظهار داشت: امسال رویکرد پایگاه‌های غنی سازی اوقات تابستانی، هر دانش آموز یک مهارت است و تلاش می‌شود تا بخشی از غنی سازی اوقات فراغت به مهارت آموزی اختصاص داده شود.
وی ادامه داد: سیاست وزارت آموزش و پرورش با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه، تمرکز بر مهارت‌آموزی است لذا مصمم هستیم بحث مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ایجاد فضای شاد را برای دانش‌آموزان جدی بگیریم. رمضانی، حمایت از کالای ایرانی یکی دیگر از برنامه‌های آموزشی در تابستان ۹۸ ذکر کرد و افزود: دبیر خانه دانش آموزی فرهنگسازی و حمایت از کالای ایرانی با همکاری تشکل‌ها و شورای دانش‌آموزی در استان یزد فعال شده است. وی تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور نیز برگزاری جشنواره تولیدات کالای ایرانی در سطح استانی را در دستور کاری قرار داده ایم. رمضانی حمایت از تولیدات بومی و محلی را به عنوان یک دغدغه جدی درمعاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و یادآورشد: برای تحقق این رویکرد مهم دربین جامعه هدف باید بتوانیم از ظرفیت وزارت آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی کمک بگیریم. وی اجرای موفق برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را منوط به داشتن نگاه فرهنگی و هنری به این مقوله دانست و ادامه داد: این نگاه موجب توسعه مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی در بین دانش آموزان می‌شود و مسیر را برای ورود دانش آموزان به بنگاه‌های اقتصادی هموار می‌کند. مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پایگاه‌های تابستانی نمایشگاهی از تولیدات استان‌ها دایر شود، افزود: از جمله برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی را اجرای برنامه‌های شادی‌آفرین به ویژه در استان‌های سیل زده تشکیل می‌دهد. رمضانی در ادامه به استقبال دانش آموزان از برنامه‌های اردویی، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی پرداخت و گفت: باید از ظرفیت‌های ویژه دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها و پژوهش‌سراها ی دانش آموزی برای مهارت‌آموزی به دانش آموزان استفاده بهینه کرد. وی شروع ثبت‌نام در پایگاه‌های تابستانی را از هفته اول تیر ماه ۹۸ ذکر کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش برای غنی سازی برنامه‌های تابستانی نیاز به حمایت دستگاه‌ها و حتی خیرین به خصوص در مناطق کم برخوردار دارد. وی تاکید کرد: افتتاحیه برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی امسال در شهر آق‌قلا در استان گلستان برگزار می‌شود. ۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می‌کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود