17 اسفند 1391
شماره خبر: 21955

مسجد پاتوق فرهنگی جوانان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مسجد پاتوق فرهنگی جوانان


سپیدارآنلاین: رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به نقش کانون های مساجد و محلی برای گردهمایی جوانان تاکید کرد: قدرت کانون های مساجد تا جایی است که دشمن همواره از این کانون های فرهنگی به عنوان یکی از سه ضلع ناکام ماندن ترفندهایش یاد می کند.
حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در سومین همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز که در سالن همایش های استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد؛ سابقه شکل گیری کانون های مساجد در کشور را از دهه 70 و ترویج موضوع تهاجم فرهنگی دانست و اظهار داشت: در سال های 70 تهاجم فرهنگی موضوعی بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون آن تشکیل جلسه داد و به عنوان مصوبه ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد. وی شکل گیری کانون های فرهنگی را نقطه عطفی در جریان سازی فرهنگی و ترویج مسجد محوری ذکر کرد و افزود: هم اکنون به ازای 2 میلیون نوجوان در سطح کشور 15 هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری مساجد ایجاد شده است تا بخشی از نیازهای موجود برطرف شود. حجت الاسلام ارباب سلیمانی دامنه و گستره کانون های مساجد را پهناور دانسته و بیان کرد: امروز در دور ترین روستا نیز شاهد راه اندازی کانون های مساجد هستیم.
مساجد پاتوق فرهنگی جوانان
رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از وجود کانون های مساجد به عنوان پاتوق و کانون گردهمایی جوانان یاد کرد و گفت: کانون های مساجد پاتوق فرهنگی جوانان است و اگر مسجدی به دنبال شکوفایی، رشد و بالندگی است نمی تواند از جوانان مهجور بماند. حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به مصوبه شورای کانون های مساجد کشور و آنچه در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است افزود: طبق قانون و بر اساس مصوبه تدوینی تا پایان برنامه پنجم توسعه می بایست یک چهارم کشور دارای کانون مساجد باشد و این به آن معنا است که 2 هزار و 500 کانون در کشور باید شکل بگیرد.
دشمن از تفکر مسجدی می ترسد
رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه موضوعات انرژی هسته و...همگی بهانه ای بیش نیست تصریح کرد: دشمن همواره سه مانع جدی را بر سر راه خود ذکر کرده است؛شبکه روحانیت، بسیج در لایه های مختلف اجتماع و پایگاه کانون های فرهنگی مساجد. وی افزود: در واقع دشمن از وجود کانون های مساجد و تفکر مسجدی می ترسد و تمامی موضوعاتی که مطرح می سازد بهانه است؛از این رو می بایست در جهت تقویت پایه های این مراکز به عنوان کانون و مرکز پشتیبانی نظام و انقلاب حرکت کرد.
مسجد زادگاه انقلاب است
حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: زادگاه انقلاب مسجد است و مساجد باید همواره مانا و جاودانه باقی بماند.
جوانان در کانون های مساجد مورد غفلت قرار نگیرند
وی جوانان را بازوان کانون های مساجد دانسته و بیان کرد: باید از ظرفیت نسل جوان بهره برد؛ چرا که این قشر بهترین ابزار و موتور محرکه در تحقق اهداف عالی کانون های مساجد هستند. رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخش دیگری کار در حوزه فرهنگ را منفک از تعجیل و شتابزدگی دانست و تصریح کرد: بهترین کارها همواره با شور و مشورت حاصل می شود و کارهای فرهنگی هم نیازمند بهره مندی از خرد جمعی است از این رو یکی از ظرفیت های بی بدیلی که کانون ها در اختیار قرار می دهد همین گردهمایی نسل جوان و به مشورت گذاشتن ایده ها و افکار جدید و بدیع در حوزه فرهنگ است.
لزوم تشکیل اتاق فکر در کانون های مساجد استان ها
وی افزود: لزوم تشکیل اتاق فکر در ستاد پشتیبانی کانون های مساجد از جمله موضوعاتی است که باید در برنامه ریزی های آتی لحاظ گردد؛ ضمن آنکه مصویه آن نیز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود