شورای دانش آموزی پیش مقدمه ای برای آموزش شفافیت و صداقت به نسل آینده است
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای دانش آموزی پیش مقدمه ای برای آموزش شفافیت و صداقت به نسل آینده است.
رحیم خستو صبح امروز (شنبه 25 آبان) در دیدار با مدیر، جمعی از اعضای انجمن اولیا و مربیان و اعضای شورای دانش آموزی دبستان دولتی پسرانه برادران شهید جهازی رجایی شهر کرج ضمن استماع مشکلات این واحد آموزشی، اظهار داشت: نارسایی ها و مشکلات انبوهی در مدارس دولتی به چشم می خورد که حتی در بحث نظافت یا سیمای بصری آنها نیز نمود و بروز دارد.وی افزود: شوراهای دانش آموزی یک تجربه است و آینده کشور را نیز همین تجربه ها رقم می زند و باید ظرفیت برد و باخت را در دانش آموزان ایجاد کرد و شفافیت و صداقت را در بین آنها ترویج نمود. دانش آموزان به پشتوانه آموخته های شورای دانش آموزی می توانند در مدارج بالاتر یا حتی با عضویت در شوراهای اسلامی شهرها رفتار و عملکرد پخته تر و قابل قبول تری داشته باشند.عضو شورای اسلامی شهر کرج در حالی که از وعده های داده شده و ساز و کار انتخاب شدن اعضای شورای دانش آموزی این دبستان دولتی سوالاتی مطرح کرد، ادامه داد: باید آموخت که خلف وعده چیز خوبی نیست و اعضای تشکل های مردم نهاد چه در شوراهای شهر و روستا، چه در مدارس یا حتی در سطوح بالاتر همچون مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع توجه کنند و در حد وسع و اختیارات قانونی به مردم یا موکلین و مخاطبین خود قول و وعده بدهند.خستو اذعان داشت: شوراهای اسلامی بر اساس قانون اساسی مهمترین رکن قانونگذاری شهری هستند و مباحثی همچون: تعیین و دریافت عوارض، صدور پروانه، حمل و نقل شهری، توسعه فضای سبز، مقابله با آلودگی هوا و از همه مهمتر جلب رضایت شهروندان در حیطه اختیارات مدیریت شهری می گنجد، البته اینکه شوراها تا چه میزان در عمل به وظایف قانونی موفق بوده اند، به تعامل دیگر نهاها و همچنین شجاعت و مطالبه گری خودِ اعضای شوراها بر می گردد. رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: بنده به شخصه به شدت از ایده تفکیک مدارس و پیدایش مدارس غیر انتفاعی یا مدارس مشابه گلایه مند هستم که ضمن ترویج قشربندی، همچنین باعث تزلزل جایگاه مدارس دولتی گردیده است. همچنین شورای شهر نیز طبق قانون مجاز به کمک مالی به نهادهای دولتی که مدارس را نیز شامل می شود، نیست و در نتیجه این مدارس با انبوهی از فشارها و مشکلات و کمبودها دست و پنجه نرم می کنند. در نهایت این فشار به والدین تزریق می شود و مدیران مدارس ناچار به مطالبه وجه از اولیا هستند.خستو در پایان گفت: تقاضای بنده از مدیران این است که اعضای شورای دانش آموزی را به دیدار مسئولان آموزش و پرورش بفرستید تا آنها با زبان خودشان مشکلات را منتقل کرده و خواستار رفع مشکلات محیط آموزشی شان شوند؛ اکنون مدیران مدارس بیشتر به دنبال تامین پول برای رفع نیازهای اولیه مدارس هستند و بُعد تعلیم و تربیت در سایه مانده است. وقتی آموزش و پرورش مدعی توجه به شوراهای دانش آموزی است، این موضوع نباید در حد شعار بماند و باید به تقاضاهای آنها نیز توجه کند.