10 آذر 1398
شماره خبر: 225532

سند تحول بنیادین تنها منشور تربیتی نظام اسلامی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سند تحول بنیادین تنها منشور تربیتی نظام اسلامی است


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور نه تنها منشور تربیتی آموزش و پرورش بلکه منشور تربیتی نظام جمهوری اسلامی است.
سالار قاسمی در چهارمین اجلاس استانی نماز که با عنوان «نماز و مدرسه» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روح حاکم بر سند رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است.وی اظهار داشت: این سند مورد مطالبه مقام معظم رهبری است و ایشان تاکید دارند که باید این سند به درستی در آموزش و پرورش کشور اجرا شود.قاسمی ادامه داد: اجرای تام و تمام سند تحول بنیادین یک منشور تربیتی نظام است که نقطه مطلوب و ایده آل دانش آموزان در آن رسیدن به حیات طیبه است.وی گفت: امروز در علم جدید می گوییم انسان توسعه یافته و شهید مطهری تعبیرشان از انسان توسعه یافته انسانی است که به کمال برسد و در آموزه های دینی داریم که برای رسیدن به یک انسان کامل راهش فقط تزکیه است .مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: هیچ سرچشمه ای بهتر از نماز برای رسیدن به حیات طیبه انسان کامل و توسعه یافته وجود ندارد.وی ادامه داد: در آموزش و پرورش سه منشور قرآن، عترت و نماز را داریم که در آموزش و پرورش کشور و استان اهم برنامه برای رسیدن دانش آموزان برای رسیدن به حیات طیبه توجه به این سه منشور است که شاه بیت آن ها توجه به نماز از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی است.قاسمی گفت: با برپایی نماز جماعت در مدارس به این کار اقدام می کنیم و تاکید بر مدیران مدارس این است که بر اجرای کیفی نماز توجه داشته باشیم.وی افزود: باید احساس نیاز معنوی را در دانش آموزان به وجود بیاوریم نه اجبار کنیم و برای نماز خواندن بچه ها اکراه و اجبار نباید وجود داشته باشند وبرای اینکه بچه ها قوی و مصون بشوند و به کمال برسند راهش نماز است.وی با بیان اینکه نماز باید با کیفیت باشد و ریا در آن نباشد، اضافه کرد: بیش از اینکه تلاش کنیم برای نماز خوان کردن بچه ها باید برای آن هایی که نماز می خوانند، نمازشان خروجی داشته باشد زیرا اگر نماز با کیفیت بخوانیم و خروجی نماز را بچه ها ببینند نماز خوان می شوند.مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در اجلاس سراسری نماز تلاش باید بکنیم که نمازگذار واقعی باشیم دیگران اثر این نماز را خواهند دید ولی اگر نماز بخوانیم ولی آثار آن در جامعه دیده نشود نباید انتظاری داشته باشیم که فرزندانمان نماز خوان شده و عشق و علاقه به آن داشته باشند.وی با بیان اینکه در بخش قابل توجهی از مدارس امکان حضور روحانی به عنوان امام جماعت وجود ندارد، افزود: حضور پیش نماز و امام جماعت روحانی اثر روانی خود را خواهد داشت تا چه رسد به یک امام جماعت فاضل که ارتباط خوبی با جونان و نوجوانان برقرار می کند.قاسمی اظهار داشت:‌در مدارس استان البرز به دلیل برخی مشکلات نتوانستیم در بخش قابل توجهی از مدارس روحانی برای امام جماعت نماز داشته باشیم.وی اضافه کرد: در البرز که آسیب های اجتماعی جدی را داریم مهمترین عامل برای پیشگیری از این آسیب ها اقامه نماز است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود