14 دی 1399
شماره خبر: 247582

فراخوان سوگواره مجازی عکس استانی "وداع با سردار سلیمانی" ( مالک آسمانی )

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فراخوان سوگواره مجازی عکس استانی "وداع با سردار سلیمانی" ( مالک آسمانی )


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: در سالروز شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سوگواره مجازی عکس وداع با سردار سلیمانی برگزار می گردد.

ناصر مقدم ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: هنر نوین و تحول یافته ای که جهان امروز و انسان ایستاده در قرن بیست و یکم ، آن را از خود و وابسته به خود می پندارد ، دارای سیمایی ست که برای شناخت آن ، بازگشت به اصالت ها و پدید آمدن و یا احیای دوباره ارزش ها ضرورت داد. بازنگری ارزش ها و اصالت ها ، نه واپس گرای هنری و ذهنی است ، نه ناتوانی در برخود با نوگرایی ، بلکه کوششی است از سر توانمندی برای دست یافتن به هویت هنری ، قابل درک و منطبق با فضای ذهنی و تجسمی که خواستگاهی ندارد. مگر روحیه دینی و ملی هنرمندان و ارزش های اصیل فرهنگ بومی .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، تصریح کرد: از این روی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، برآن شد این سوگواره را با اهداف بزرگداشت چهره بین المللی مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره سرداران اسلام، شناسایی و حمایت از هنرمندان مستعد و متعهد در رشته عکاسی در گستره استانی، تلاش در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نشر آن در جامعه، تعظیم مقام والای اسطوره ها و انتقال مفاهیم ایثار و مقاومت به جامعه با بهره گیری از زبان هنر برگزار نماید.
مقدم در پایان اظهار داشت: این سوگواره از روز شنبه (۱۳ دی ماه) همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز می شود و علاقمندان تا پایان دیماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را ارسال نمایند و در بهمن ماه و همزمان با دهه مبارک فجر، اختتامیه آن و افتتاح نمایشگاهی از آثار برگزیده را پیش رو داریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود