17 اسفند 1399
شماره خبر: 251106

استاندارد سازی مدارس شاهد کشور با جدیت دنبال می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

استاندارد سازی مدارس شاهد کشور با جدیت دنبال می شود

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: استاندارد سازی مدارس شاهد به منظور ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی، پرورشی و اجرایی با جدیت دنبال می شود.
محمدرضا رزاقی در نشست کارگاه استاندارد سازی و سبک منسجم مدارس شاهد استان البرز که در دبیرستان شاهد ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهارداشت: این موضوع مهم لازم است درهمه مدارس شاهد کشور مورد توجه قرار گیرد.وی با اشاره به اینکه نقشه راه آموزش مدارس بر اساس سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه آن برنامه ریزی و تدوین شده است، خاطرنشان کرد: برنامه امروز هم به منظور بررسی میزان پیشرفت و موانع پیش روی استاندارد سازی و اجرای شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد درحال اجراست. وی بیان داشت: مدرسه نوین، مدرسه ای است که جریان یادگیری در آن تعطیل نمی شود و یکی از ابزارهای آن هوشمند سازی مدارس است.وی به ظرفیت بالای مدارس شاهد کشورپرداخت و یادآورشد: مدارس شاهد را می توان را به الگویی درتراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز معرفی کرد.رزاقی ادامه داد: ساحت های شش گانه تربیتی، درحقیقت زمینه هایی برای رشد و تعالی رفتار دانش آموزان هستند.وی گفت: مدیران مدارس با توجه به شرایط و مقتضیات مدرسه و نیاز دانش آموزان، یک یا چند هدف از اهداف ساحت های تربیتی را می توانند انتخاب و برای آنها فعالیت تعریف کنند.مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف شناسنامه مدارس شاهد این است که مدرسه برای دانش آموزان جذاب و برای والدین اعتماد آفرین باشد.وی عنوان کرد: شناسنامه مدارس همچنین در بین معلمان احساس خوب و تعلق خاطر ایجاد کند.رزاقی تاکیدکرد: شناسنامه، گفتمان معنا دار و هدفمند ما با مدیران مدارس شاهد است که باید با دقت نقاط ضعف و قوت آن در استان ها مورد بررسی قرار گیرد.رییس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز دراین نشست گفت: مدارس شاهددر رشد و تربیت منطبق بر ارزشهای دینی دانش آموزان نخبه و نسل آینده ساز جامعه پیشتاز هستند. قادر صفرپوراظهار داشت: رویکرد ارزشی، علمی و فرهنگی حاکم برمدارس شاهد سبب شده تا نگاه افراد جامعه درفرآیند تعلیم و تربیت به دانش آموزانی که دراین مدارس مشغول تحصیل هستند، نسبت به سایر مدارس کشور متفاوت باشد.وی خاطرنشان کرد: مدارس شاهد دارای یک کادر تخصصی برای دانش آموزان دربخش فعالیت های آموزشی - تربیتی است.وی یادآورشد: کیفیت آموزشی درسطح مدارس شاهد استان البرز بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین رو به رشد است.
دراین نشست تعدادی از مدیران مدارس شاهد استان البرز به بیان ویژگی های معنادار و هدفمند شناسنامه فعالیت های آموزشی، پرورشی و اجرایی مدارس شاهد پرداختند و دیدگاه و پیشنهادات خود را در خصوص اصلاح برخی از جداول شناسنامه مطرح کردند.استان البرز ۲۲ مدرسه شاهد با جمعیت دانش آموزی ۸۲۳۵ نفر دارد.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود