28 اسفند 1399
شماره خبر: 251788

پویش عید درخانه هستیم در البرز کلید خورد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پویش عید درخانه هستیم در البرز کلید خورد


پویش «عید درخانه هستیم» با شعار« پیشگیری - نوروز باستانی » به منظور قطع کردن زنجیره شیوع کرونا در بستر شبکه شاد مدارس استان البرز کلید خورد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با نزدیک شدن به زمان تحویل سال نو و تعطیلات نوروزی یکی از نگرانی‌های جدی مسوولان به ویژه کارکنان درمانی بیمارستان‌ها، جدی نگرفتن شیوع کرونا توسط بخشی از مردم در سراسر کشور است. سالار قاسمی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال شاهد درخواست بسیاری ازکنشگران اجتماعی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درخصوص پیشگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان البرز نیز خواستار قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در حمایت از تلاش ایثارگرانه مدافعان سلامت در فضای مجازی شده اند. وی بیان داشت: براین اساس « پویش عید درخانه هستیم » به عنوان حرکتی ارزشمند توسط دانش آموزان و فرهنگیان در البرز ایجاد شده که از مردم دعوت کرده اند تا نوروز امسال را درخانه بمانند و از سفر و حتی دید و بازدیدهای مرسوم خودداری کنند. قاسمی تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه هشدارهایی که مسوولان بهداشتی و مدیران درباره سرعت شیوع ویروس کرونا داده‌اند، بازهم شاهد رفتن به مسافرت و حضور شهروندان استان در بازارها و میادین هستیم و این یعنی برخی شهروندان هنوز خطر شیوع این ویروس را درک نکرده اند.وی اضافه کرد: دراین پویش دانش آموزان و فرهنگیان پیامی کوتاه به صورت متنی، فیلم کوتاه ،عکس، صوت و دلنوشته های نوروزی با موضوع نوروز و کرونا دربستر شبکه شاد و فضای مجازی برای دوستان و گروه های خانوادگی خود ارسال و منتشر می کنند. قاسمی با بیان اینکه پیوستن به این پویش درواقع نشان از توجه هر فردی به سلامت خود و عزیزانش دارد، یادآورشد: این اقدام مهم می تواند درآگاه‌سازی کامل جامعه نسبت به اهمیت درخانه ماندن طی روزهای پیش رو بردارد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان و فرهنگیان البرز در این پویش از مردم درخواست کرده اند که بیایید دست در دست هم دهند تا به مبارزه با بحران بیماری کرونا با در خانه ماندن بپردازند.وی گفت: دراین پویش به مردم یادآوری شده است که بیایید با کمترین هزینه و با قرنطینه خانگی، جان خود و خانواده‌هایمان را نجات دهیم.قاسمی افزود: دراین پویش برسه اصل در خانه ماندن، نه به مهمانی و در صورت خروج اضطراری از خانه و استفاده از ماسک تاکید شده است. وی تاکید کرد: در خانه ماندن بهترین ومطمئن ترین راه حل برای کنترل و مبارزه با بیماری کروناست که همه ما باید به آن نگاه خاصی داشته باشیم. استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود