12 آذر 1390
شماره خبر: 2650

128 هیئت مذهبی بانوان در استان البرز فعالیت دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

  128 هیئت مذهبی بانوان در استان البرز فعالیت دارند

رییس شورای هیئت های مذهبی استان البرز گفت: 128 هیئت مذهبی بانوان در این استان فعالیت های مختلف فرهنگی مذهبی دارند.
'علی شریعتی 'گفت: این تعداد هیئت مذهبی بانوان به صورت مستمر در تمامی سال و به ویژه ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) فعالیت دارند.
وی با اشاره به تعویض مجوز فعالیت هیئت ها از استان تهران به البرز برای محرم امسال افزود: از این تعداد هیئت فعال ، 118هیئت در شمال و جنوب شهرستان كرج ، هشت هیئت در شهرستان ساوجبلاغ و دو هیئت در شهرستان نظرآباد فعالند.
وی اظهار داشت: امسال 50 مبلغه از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان به هیئت های مذهبی ، حسینیه ها و تكیه های ویژه بانوان اعزام شده اند.
شریعتی تاكید كرد: مسوولان هیئت های مذهبی بانوان باید از افرادی برای برگزاری مجالس سوگواری و سخنرانی ائمه معصومین (ع) و به ویژه حضرت امام حسین (ع) استفاده كنند كه از تحصیلات حوزوی برخوردار بوده و نسبت به مسایل دینی و مذهبی آگاهی لازم داشته باشند.
وی افزود: استفاده از مبلغ های سنتی كه آگاهی لازم را درخصوص مسایل دینی ندارند ، جز اینكه گفته های آنان در مجالس مذهبی بانوان موجب وهن سلام و شیعه می شود باعث تضعیف و خدشه وارد نمودن به مباحث دینی و اعتقادی مستمعین نیز می شود. وی بیان داشت: ایام محرم و برگزاری مجالس سوگواری سالار شهیدان بهترین فرصت جهت اشاعه فرهنگ عاشورایی و بازگو كردن مباحث دینی با استفاده از افراد آگاه است . در ایام محرم الحرام امسال دو هزار و 303 هیئت مذهبی برادران و خواهران در استان فعالیت دارند.



مناع: ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود