12 مرداد 1401
شماره خبر: 271086

نمایشگاه عاشورا و مهدویت در بین الحرمین توسط البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



مدیر مجتمع بین المللی مهدیون کرج گفت: نمایشگاه تجسمی-معرفتی عاشورا و مهدویت هجدهم محرم در بین الحرمین کربلا افتتاح می‌شود و تا پایان محرم ادامه دارد.
محمود شفیق در نشست مطبوعاتی مشترک بنیاد مهدویت استان و مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج با خبرنگاران گفت: این مجتمع به صورت خودجوش و مردمی اداره می‌شود و از سال ۸۸ رویکرد این مجموعه از مراسم ها به سمت معرفتی و شناختی در قالب هنری و تجسمی تغییر یافته است. از سال ۸۹ نمایشگاه ماکت عاشورایی را در مجتمع آغاز کردیم که سال به سال گسترش یافت.
وی ادامه داد: از سال ۹۴ اولین نمایشگاه تخصصی عاشورا و واقعه کربلا را در بین الحرمین در مساحت ۵۰۰ متر برگزار کردیم که به خوبی استقبال شد و مورد توجه تولیت حرم امام حسین(ع) قرار گرفت و دعوت کردند که هر سال حضور پررنگ داشته باشیم.شفیق ادامه داد: در سال ۹۵ تدارک عظیم دیده شد و فضای نمایشگاه و امکانات دو برابر شد اما به دلیل اینکه بسیاری از تجهیزات را خودمان ساختیم حدود ۲۰۰ میلیون تومان بدهی داشتیم و هیچ دستگاهی کمک مالی نکرد.وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی دو سال نتوانستیم نمایشگاه برگزار کنیم، اظهار کرد: در سال ۹۸ نمایشگاهی با خلاقیت بیشتر برگزار کردیم که مورد توجه تولیت حرمین قرار گرفت وسفارشاتی برای نمایشگاهی بعدی به ما دادند ولی با وجود کرونا وقفه دو ساله‌ای ایجاد شد.مدیر مجتمع بین المللی مهدیون افزود: در دو سال گذشته مشغول ساخت و آماده‌سازی نمایشگاه امام زمان شناسی بودیم و در کنار آن نقاشی زندگی‌نامه حضرت عباس در قالب نقاشی قهوه‌خانه‌ای در ۲۶ پرده کار شد که امسال در نمایشگاه عاشورایی در بین الحرمین رونمایی می‌شود.شفیق ادامه داد: پرده زندگینامه حضرت علی اکبر(ع)، حضرت ام‌البنین(س) و نمایشگاه امام زمان‌شناسی با نام اندیشه‌کده ندبه و برپایی ماکت عاشورایی از جمله مواردی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.وی با اشاره به اینکه حدود یک تریلی ۱۸ چرخ امکانات و لوازمی است که به کربلا منتقل می شود گفت: ۲۵ ماکت پیامبران الهی، درخت شجره طیبه، ماکت حرم حضرت زینب (س) از جمله مواردی است که در ۳۵ قسمت ماکت‌ها و تابلوها برای نمایشگاه ساخته شده است. این نمایشگاه در حدود دو هزار متر مساحت بعد از عاشورا برپا می‌شود.مدیر مجتمع مهدیون با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه ۱۸ محرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه تا پایان محرم ادامه دارد و از کارشناسان مختلف ایران و دیگر کشورها در نمایشگاه حاضر و توضیحات به چهار زبان رسمی دنیا عرضه خواهد شد.به گفته وی رونمایی تابلوی زندگی حضرت عباس (ع)، ام البنین(س) و سه کتاب سردار کربلا در مورد زندگی حضرت عباس(ع)، مادر ماه و ستاره در مورد زندگی حضرت ام البنین(س) و رونمایی از کتاب در مورد زندگی حضرت علی‌اکبر (س) از برنامه‌های این نمایشگاه است.
لزوم ورود جدی‌تر برای شناخت امام زمان(عج)
در ادامه این نشست رئیس بنیاد مهدویت استان البرز گفت: مسئله مهدویت موضوعی بین الادیانی است که باید به آن پرداخته شود. بسیاری از تصمیم گیری‌های دنیا مرتبط با مباحث آخر الزمانی است. در آمریکا هر رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌شود قطعا یک مشاور آخرالزمانی دارد.حجت الاسلام عسگری اضافه کرد: فعالیت‌های زیادی برای تخریب مسئله مهدویت وجود دارد و غربی‌ها از هنر و سینما برای تحریف و تخریب این موضوع استفاده کرده‌اند.وی با اشاره به اینکه باید جدی‌تر در مورد شناخت امام زمان ورود پیدا کنیم، ادامه داد: لازمه این موضوع این است که از هنر برای ایجاد جذابیت در دین استفاده کنیم.وی یکی از موضوعات اساسی نمایشگاه مجتمع بین المللی مهدویون را تلاش در جهت شناخت اشتراکات انبیاء و حضرت مهدی (عج) و پیوند عاشورا و انتظار دانست. شباهات زیادی بین امام حسین(ع) و مهدی(عج) است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود