25 مرداد 1401
شماره خبر: 271577

سنجش بیش از یک میلیون نوآموز کشور در حال انجام است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سنجش یک میلیون و ۶۷۰ هزار نوآموز شور درحال انجام است.
حمید طریفی حسینی روز دوشنبه در بازدید از پایگاه های سنجش نوآموزان استان البرزافزود: برای سنجش نوآموزان ۲ هزار و ۴۲۰ پایگاه اولیه، نیمه تخصصی و سیار دایر شده است.
وی بیان داشت: دراین پایگاه‌ها آمادگی تحصیلی ، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی و همچنین سنجش وضعیت جسمانی نوآموزان مستمر و مداوم انجام می شود.
وی با بیان اینکه انجام فرآیند سنجش تا انتهای شهریور فعال است، خاطرنشان کرد: پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی از ساعت هشت صبح تا ۱۳ هرروز کاری پذیرای خانواده‌ها هستند.طریفی یادآورشد: پیش بینی ما این است که امسال حداقل ۳۰۰ هزار پیش‌دبستانی را تحت پوشش سنجش قرار دهیم.وی ادامه داد: آمار کلاس اولی‌ها سال گذشته یک میلیون و ۵۵۰ هزار بود برآورد ما برای سنجش کلاس اولی ها، حدود سال گذشته است.وی تصریح کرد: هدفگذاری امسال برای طرح سلامت جسمانی رسیدن به حد ۱۰۰ درصد دانش آموزان است.
رییس اداره آموزش و پرورش استان البرز نیز در این بازدید گفت: همزمان با سراسر کشور در آیینی ۳۲ پایگاه سنجش عمومی و تخصصی برای نوآموزان ورود به پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در این استان برای سنجش ۵۰ هزار کلاس اولی و ۱۰ هزار پیش دبستانی راه اندازی شد.عباس کشاورز خاطرنشان کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با حضور ۳۰۰ نفر نیروی مجرب درپایگاه ها ی عمومی و تخصصی انجام می شود.وی بیان داشت: طرح سنجش در پایگاه های فعال در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز از پنجم تیرماه طبق نوبت در استان انجام می شود و تا آخر شهریورماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در تشخیص اولیه با مشکل روبرو شوند و تائید کارشناسان را در پرونده اشان نداشته باشند به پایگاه تخصصی سنجش فعال درکرج ارجاع داده می شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود