9 تیر 1392
شماره خبر: 27657

ساماندهی فعالیت انجمن‌های فرهنگی استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ساماندهی فعالیت انجمن‌های فرهنگی استان البرز

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز از ساماندهی فعالیت انجمن‌های فرهنگی این استان خبر داد.
حسین زودبین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ارشاد استان البرز توسعه فعالیت‌ انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی در حوزه فرهنگ و هنر است. وی تصریح کرد: در استان البرز جوانان مستعد و فعال بسیاری در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر و ادب داریم که علاقه‌مند به فعالیت گروهی در این حوزه‌ها هستند و اداره ارشاد نیز در حد توان از این انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی حمایت کرده و می‌کند. معاون اداره ارشاد استان البرز متذکر شد: با وجود حمایتی که تاکنون از این فعالیت‌ها صورت گرفته،‌ اما موانع قانونی نیز وجود دارد که بیشتر آنها مربوط به نداشتن مجوز رسمی فعالیت این انجمن‌ها است. زودبین ابراز داشت: مدیران انجمن‌ها و گروه‌های فرهنگی و هنری استان البرز نیز در جلساتی که با اداره ارشاد دارند، از عدم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با آنها گلایه می‌کنند.
اجرای طرح آسیب‌شناسی فعالیت انجمن‌های فرهنگی در استان البرز
وی افزود: به همین دلیل طرح آسیب‌شناسی فعالیت‌ انجمن‌های فرهنگی و هنری استان البرز در اداره ارشاد این استان اجرا و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که مهم‌ترین مشکل این تشکل‌ها نداشتن مجوز رسمی فعالیت است. معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز ادامه داد: در همین راستا طرح ساماندهی فعالیت انجمن‌های ادبی و فرهنگی و هنری استان البرز از سوی این اداره آغاز شده و در نخستین گام شیوه‌نامه‌ای برای ثبت فعالیت تشکل‌های فوق تدوین و تصویب شده است. این مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی فرهنگی و هنری در استان البرز آغاز شده؟‌ گفت: به زودی شیوه‌نامه تدوین شده به ادارات ارشاد سراسر استان ابلاغ می‌شود و پس از آن فعالان فرهنگی در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به این

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود