4 خرداد 1402
شماره خبر: 285536

تقویت مدارس دولتی و کاهش تنوع مدارس نیاز به یک کار انقلابی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، نقش تربیتی معلم اهمیت بسیار زیادی دارد، بنابراین نباید تصور شود که همه فعالیت تربیتی دانش آموزان مربوط به معاونین و همکاران حوزه پرورشی است چرا که دانش آموزان بیشترین زمان خود را با معلم سپری می کنند.
وی بازی سازی آموزشی را مستلزم نگاه ویژه استان ها دانست و افزود: بازی سازی آموزشی با موضوع هوش مصنوعی و برنامه نویسی گره خورده است و قطعاً برای این موضوع برنامه داریم و در استان ها نیز باید برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد. کاظمی افزود: مسئله دیگری که نگاه ویژه ای را می طلبد، مسئله مهارت آموزی است؛ مهارت آموزی نه از نظر آموزش فنی و حرفه ای، بلکه مهارت هایی که همه دانش آموزان برای زیست خود نیاز دارند که شامل مهارت های نرم از جمله مهارت ریسک پذیری و کارآفرینی نیز می باشد و مسئله آموزش تلفیقی برای همین موضوع ایجاد شده است .
وی ادامه داد : اگر می‌خواهیم موفق عمل کنیم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سیاست‌های ما در مدرسه پیگیری شود و بر همین اساس تقویت مدارس دولتی و کاهش تنوع مدارس نیاز به یک کار انقلابی دارد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش توسعه هنرستان های همجوار را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان البرز در زمینه صنعتی، پیگیری این موضوع بسیار حائز اهمیت است و می بایست از این فضا استفاده بهتری صورت گیرد.وی در پایان ضمن اشاره به پیگیری طرح شهید محمودوند و شناسایی و پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل، سرعت بخشی به موضوع آزمون رغبت و توانایی را امری مهم دانست

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود