7 خرداد 1402
شماره خبر: 285683

فعالیت پنج مرکزی یادگیری محلی سواد در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون سواد آموزی آموزش و پرورش البرزگفت: این استان پنج مرکز یادگیری محلی در قالب دولتی و مشارکتی دارد که توسعه آن می تواند نقش بسزایی در محرومیت زدایی داشته باشد.
" رویا عسگر پور " دراین گفت و گو به نقش کلیدی مراکز یادگیری محلی در افزایش جامعه باسوادان و مهارت آموزی در جامعه پرداخت و افزود: توسعه این مراکز لازمه محرومیت زدایی از سیمای مناطق کم برخوردار در استان است.وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲ مرکز یادگیری محلی مشارکتی با امور زندان ها و سه مرکز دولتی در البرزدایر است که افزایش این مراکز با توجه به نیاز استان ضروری است.وی یادآورشد: مراکز یادگیری محلی با هدف آموزش سواد خواندن و نوشتن، مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی، مهارت های حرفه ای و هنری در این استان فعال می شوند.
عسگر پور تصریح کرد: سواد آموزان در این مراکزمی‌توانند همراه با آموزش سواد خواندن و نوشتن، مهارت‌های مختلف را بیاموزند و ضمن درآمد زایی برای خانواده از خدمات بهداشتی، مشاوره و خانواده برخوردار شوند.وی ادامه داد: این مراکز نقش مؤثری درارتقای سطح دانش و فرهنگ خانواده‌هایی که به دلیل نداشتن سواد و مهارت‌های اساسی در زندگی دچار مشکلات و کاستی‌هایی شده اند، دارد.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان البرز، عنوان کرد: مراکزیادگیری محلی هم مانند مدارس عمل می کنند زیرا درمراکز یادگیری محلی برای تمام اقدامات و فعالیت‌ها برنامه سالانه تنظیم می شود.
وی افزود: سالانه ۵۰۰ نفر در دوره های سوادآموزی و مهارتی و ۲۰۰ نفر در دوره های حرفه آموزی مراکز یادگیری آموزش و پرورش استان البرز شرکت می کنند.
عسگر پور گفت: ارائه خدمات سواد آموزی در قالب آموزشی و مهارتی به عنوان یک موضوع حاکمیتی و مهارت چند وجهی با محوریت آموزشی و اجتماعی به نحوی طراحی شده تا کاربست مهارت سواد درجامعه تقویت شود.وی تاکید کرد: هدایت افراد بی سواد و افرادی که سواد دارند ولی مهارت حرفه ای ندارند به سوی مراکز یادگیری محلی نیاز به مشارکت در استان البرز دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود