10 خرداد 1402
شماره خبر: 285918

سخنرانی معلم جوان البرزی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



فاطمه نجار همکار فرهنگی و مدیر مدرسه در آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهرستان فردیس به ایراد سخن پرداخت.
وی باب سخن را با محوریت وضعیت کلی وزارت آموزش و پرورش آغاز کرد و گفت: اهمیت کادرسازی و لزوم به کارگیری جوانان توانمند در تصدی پست های مدیریتی به ویژه در بدنه آموزش و پرورش می‌تواند سازمان را در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب یاری دهد.وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر:" مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان، در همه میدان های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی و نیز در عرصه های دین، اخلاق، معنویت و عدالت باید شانه های خود را به زیر بار مسئولیت دهند" افزود: استفاده از ظرفیت نسل جوان مومن، دانا و پر انگیزه و حضور موثر پیشکسوتان به عنوان مشاور و راهنما ، خواسته جوانان از مسئولین در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
نجار ادامه داد : دانشگاه فرهنگیان محل تربیت نیروی انقلابی و معلم انقلابی است ، از این رو اگر مسئولین، آینده این شهر و فرزندان این شهر برایشان مهم است باید مشکلات دانشگاه فرهنگیان را احصا و برای رفع آنها اقدام کنند. وی با بیان این مهم که جنس کار فرهنگی بلند مدت و عمیق است تصریح کرد: گاهی از رفتار دختران شهرمان ناراحت می‌شویم. اما به‌واقع برای آنان چه کردیم؟ چه امکاناتی برایشان فراهم کردیم؟ چه محتوایی، چه خوراک فکری در اختیارشان قرار دادیم؟ که امروز برخی رفتار آنان را برنمی‌تابیم. به‌عنوان‌مثال، به دلیل کمبود آزمایشگاه‌های مدارس حداقل یک پژوهش‌سرای بسیار قوی نیاز است تا مدارسی که امکانات لازم را ندارند از آن استفاده کنند. اما پژوهش‌سرای کوثر با وجود تمام زحماتی که همکاران می‌کشند، از حداقلی‌ترین امکانات برخوردار است. فاطمه نجار ضمن تأکید ویژه بر همکاری ارگان‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی بیشتر اظهار داشت: آموزش‌وپرورش تنها دستگاه متولی تربیت نیست و باید همه ارگان‌ها و سازمان‌ها در این مسیر دست‌به‌دست هم دهند، همگام و هماهنگ باشند؛ چرا که در این جنگِ تمدنی کار باید تشکیلاتی باشد و از کار جزیره‌ای پرهیز شود. نجار در پایان یادآور شد: امید است با خرد جمعی و همکاری مسئولان دلسوز، مردم، ارگان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، برای مشکلات شهرستان فردیس و استان البرز در کنار هم حرکت کنیم و قدم برداریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود