27 تیر 1402
شماره خبر: 288934

گنبدخانه امامزاده سلیمان اشتهارد با مصوبه استانداری و مجوز وزارت میراث فرهنگی برچیده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از برچیدن گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث‌فرهنگی و مصوبه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خبر داد.
احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در نشستی با حضور مدیران کل ادارات میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و پیمانکار مرمت امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد که در روز یکشنبه 25 تیر ۱۴۰۲ برگزارشد، مصوبه برچیدن گنبدخانه این امامزاده تاریخی را ابلاغ کرد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: بنابراین پیرو این جلسه و با توجه به شرایط خاص و ناپایدار بنا و احتمال ریزش و خطر جانی، با توجه به نظر شورای فنی و اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، روز دوشنبه 26 تیر پیمانکار نسبت به برچیدن بنای گنبدخانه با رعایت تمام نکات ایمنی و جلوگیری از آسیب به بخش شبستان اقدام کرد.
خاکی افزود: مقرر شد اداره کل اوقاف استان نسبت به تأمین اعتبار برای احداث مجدد بنا بر اساس طرح و نقشه مصوب و ثبت شده بنا، اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به احداث مجدد بنا بر اساس مشخصات ثبتی آن اقدام کند.امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد مربوط به قرون 7،8 و 9 هجری است که در سال 1346 به شماره ثبتی 754 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود