26 خرداد 1403
شماره خبر: 306388

آغاز فاز جدید مرمت بقعه متبرک امامزاده زید و رحمن(ع)

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون میراث فرهنگی البرز از آغاز فاز جدید مرمت بقعه مبارکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد خبر داد و گفت: چندی پیش کارگاه مرمت تحویل شده و کار آغاز شده است.
مهدی ارباب‌نیا روز شنبه 26 خرداد 1403 اظهار کرد: در سنوات گذشته مرمت بخش های بیرونی و مرمت استحفاظی بنا انجام شده است و اکنون بیشتر بر روی ظاهر بنا و جداره های داخلی گنبدها کار می شود. به گفته معاون میراث فرهنگی استان البرز مدت قرارداد این فاز مرمتی 3 ماه است و تمام تلاش بر این است تا زودتر از این موعد و قبل از ماه محرم به اتمام برسد تا امامزاده برای رفت و آمد زوار آماده باشد. او افزود: پرونده مرمت بقعه امامزاده زید و رحمن(ع) تا پایان امسال بسته می شود مگر اینکه در سال های آینده نیاز به مرمت خاصی ایجاد شود. رئیس اداره فنی و توسعه طرح های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در این خصوص اظهار کرد: اقدامات مرمت جداره های بیرونی، محوطه و اقدامات استحفاظی بنا و توقف ترک ها که مربوط به سالیان گذشته بوده صورت گرفته و استحکام سازی بنا در فازهای اولیه مرمت انجام شده است. ثمین رضایی افزود: اکنون آجرهای سردر، قسمتی از بند کشی آجرها و بیشتر جداره داخلی گنبدها مرمت می شود.
رئیس اداره فنی ادامه داد: با وجود اینکه مدت اجرای مرمت سه ماه است ولی با رعایت مسائل ایمنی سعی می شود کار به صورت فشرده انجام شود تا هر چه زودتر زوار بتوانند به امامزاده وارد شوند.
بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) که به سه گنبدان نیز معروف است مربوط به دوران صفوی و تیموری در قرون 7، 8 و 9 است که در سال 1346 با شماره 755 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود