10 تیر 1403
شماره خبر: 307049

احکام اعضای انجمن خیرین میرات فرهنگی استان البرز ابلاغ شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور با حضور در مراسم ابلاغ احکام اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان البرز گفت: بناهای تاریخی ارزشمندی در استان البرز وجود دارند که می‌توانند با همت و هم‌افزایی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی احیاء و نقش مهمی در گردشگر پذیری استان داشته باشند.
فریدون فعالی در مراسم ابلاغ احکام و تعیین دفتر انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان البرز، ابراز امیدواری کرد که فعالیت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در استان روز به روز قوت بگیرد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری در استان البرز وجود دارند که می‌توانند درصدی از مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه میراث فرهنگی صرف کنند.او افزود: این اقدام قطعا شدنی است و در استان ‌های مختلف نمونه‌های موفق ورود خیران میراث‌فرهنگی در این حوزه وجود دارد.
نقش تعیین کننده انجمن خیرین میراث‌فرهنگی البرز در حفظ آثار تاریخی استان
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ البرز با اشاره البرز به اینکه استان البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری و ميراث فرهنگی دارد، اظهار کرد: بیش از 300 اثر ثبت ملی شده و 860 اثر شناسایی شده که بعضا به آن‌ها تعدی می‌شود که می‌توان با همت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی مورد حفاظت قرار بگیرند.رحیم خاکی نقش انجمن میراث‌فرهنگی را در عمران و آبادانی آثار و بناهای تاریخی استان بسیار تأثیر گذار عنوان کرد و هم افزایی با انجمن خیرین میراث فرهنگی در این زمینه را بسیار مهم برشمرد. مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: البرز گذر ارتباطی به بیش از 15 استان غربی و شمال غربی کشور است که همین موضوع می‌تواند به جذب گردشگران کمک کند. به گفته او تلفیق ظرفیت آثار تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی می تواند چشم انداز درخشانی برای گردشگری این استان ایجاد کند.جلسه ابلاغ احکام رسمی اعضای انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان البرز با حضور مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور انجام و رحیم خاکی به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی استان به عنوان رئیس انجمن منصوب شد. این انجمن با حضور 8 تن از خیرین میراث‌فرهنگی استات به صورت رسمی آغاز و دفتر نمایندگی آن تعیین شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود