27 تیر 1403
شماره خبر: 307739

اقدامی برای ارتقاء سطح فرهنگ و هنر در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



مدرس نقاشی و طراحی جهاد دانشگاهی البرز گفت: طراحی و نقاشی مقوله‌ای برای شناخت و تغییر نگاه جامعه به رویکردهای فرهنگی و هنری بوده و باعث ایجاد نگاه نو در صنعت می‌شود. در این زمینه فعالیت جهاد دانشگاهی با برگزاری دوره‌های آموزشی گستردگی بسیاری دارد.
مصطفی حسینیدر خصوص برگزاری کارگاه پرگار با همکاری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: فراخوان برگزاری نمایشگاه و کارگاه نقاشی پرگار با همکاری جهاد دانشگاهی کرج ویژه هنرجویان، دانشجویان و مدرسان و مشارکت مجموعه هارمونی و آموزشگاه ناربن در خرداد ماه ارائه و از هنرمندان هنر استان درخواست شد که نسبت به ارسال تصویر آثار خود با موضوع آزاد اقدام کنند.
وی افزود: پس از فراخوان، حدود ۱۰۰ اثر توسط علاقه‌مندان به این کارگاه ارسال شد و آثار دریافتی توسط اساتید فرهیخته جهاد دانشگاهی چون استاد شهریار احمدی، استاد حسین مرکزی، استاد حسین اسمعیلی و... مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. بر این اساس از مجموع حدود ۱۰۰ اثری که ارسال شد، ۱۵ اثر از ۹ هنرمند انتخاب شد.حسینی ادامه داد: نمایشگاهی از آثار منتخب در ۱۴ تیر ماه در خانه هنر هارمونی واقع در میدان استاندارد افتتاح و برگزار شد. همچنین کارگاه نقاشی با حضور هنرمندان و دانشجویان منتخب استان در ۱۵ تیرماه در این مجموعه برگزار شد. در این کارگاه هنرمندان وسایل نقاشی از جمله بوم و رنگ را با خود می‌آوردند و در مجموعه هارمونی نقاشی می‌کردند.وی ادامه داد: یک هفته به هنرمندان مهلت داده شد که روی آثار خود کار کنند، چون در ۲۷ تیرماه قرار است که آثار قبلی جمع آوری شده و آثار کارگاه برای نمایش جایگزین شود. مدیر اجرایی کارگاه پرگار درباره هدف از برگزاری این کارگاه گفت: این رویداد در واقع با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی فرهنگ و هنر در استان البرز انجام شده و قدم موثری برای شناسایی استعدادهای هنری، فرهنگی و معرفی آنها، به مجموعه‌های خصوصی و مجموعه داران است.مدرس جهاد دانشگاهی در حوزه هنر نقاشی و طراحی بیان کرد: این رویکردی است که این رویداد به دنبال آن بوده و با توجه به فعالیت‌های شاخص جهاد در برگزاری دوره‌های آموزشی، با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار شده است. چون در استان البرز دانشگاه یا مجموعه بزرگی از هنر در اختیار نداریم و فقط جهاد دانشگاهی به طور گسترده در این زمینه فعالیت می‌کند. البته دانشگاه‌های دیگری هم هستند اما در زمینه هنر و فرهنگ چندان فعال نیستند. وی خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی با توجه به کلاس‌های کوتاه مدتی که برگزار می‌کند و در سال جاری نیز به صورت دانشگاهی اقدام به برگزاری دوره‌های مختلفی کرده و فعالیت بیشتری دارد .لذا با این مجموعه شروع به همکاری کردیم. همچنین مجموعه هارمونی هم برای اینکه از فضای آن استفاده کنیم با ما همکاری کرده و گالری خانه هنر این مجموعه برای نمایش آثار، در اختیار هنرمندان و مدرسان این کارگاه قرار گرفته است.حسینی گفت: بخشی از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت‌ هم توسط جهاد دانشگاهی مربوط به نقاشی، هنر و گرافیک برگزار می‌شود. البته گستره فعالیت جهاد دانشگاهی کرج خیلی بیشتر از نقاشی‌ و هنر بوده و کلاس‌های مختلفی در استان برگزار می‌کند.وی یادآورشد: قطعا باید به رویدادهای فرهنگی و هنری توجه شده و از استعدادهای هنری و فرهنگی حمایت شود. در این زمینه باید توجه بخش خصوصی را به سمت هنر و هنرمندان جلب کرد تا این عزیزان بتوانند با بخش خصوصی همکاری داشته باشند.
نمایشگاه آثار و کارگاه در مجموعه هارمونی تا دوم مرداد ماه ادامه دارد و در ۲۷ تیرماه آثار فعلی جمع آوری و آثاری‌که در کارگاه انجام شده است به نمایش عموم در خواهد آمد. همچنین از هنرمندان برتر قدردانی شده و اگر آثاری فروخته شود، باعث ارتقاء هنری هنرمند خواهد بود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود