البرز، یکی از برترین استانها در خدماترسانی به مسافران نوروزی
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد خدمات سفر استان البرز گفت: تمامی دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر نوروزی استان البرز با حضور فعال خود، نقش مؤثری در ارائه خدمات به مسافران ایفا کردند.
نادر زینالی در جلسه ستاد خدمات سفر استان البرز که روز چهارشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ با حضور استاندار و سایر دستگاه های اجرایی حاضر در ستاد در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز تشکیل شد، اظهار کرد: در این راستا، ۲۸ نوروزگاه در سطح استان برپا شد و دستگاههایی از جمله راهداری، نیروی انتظامی، هلالاحمر، اورژانس، شهرداریها و فرمانداریها در اجرای برنامههای ستاد نقش داشتند.
دبیر ستاد خدمات سفر استان افزود: بر اساس عملکرد ثبتشده، استان البرز از استانهای با کمترین میزان شکایات بوده و تاکنون تنها یک مورد شکایت ثبت شده است. همچنین، این استان از نظر ارائه خدمات به مسافران، جزو برترین استانها محسوب میشود.
او ادامه داد: طبق آمار، از تاریخ ۲۳ اسفند تا ۶ فروردین، حدود ۱۰۰ هزار نفر در استان البرز اسکان داشتهاند. این آمار شامل اقامت در خانههای استیجاری، کمپها، بوستانها و سایر اماکن اقامتی است که در گذشته در آمار رسمی لحاظ نمیشد. همچنین، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جاذبههای گردشگری استان بازدید کردهاند.
به گفته زینالی نظارتهای مستمر توسط اعضای ستاد بر پایانههای مسافری، مراکز رفاهی، پذیرایی و اقامتی انجام شده که در این مدت بیش از ۴۰۰ بازدید ثبت شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان البرز افزود: همچنین، در راستای اجرای پویشهای ایمنی از جمله «۳۰، ۶۰»، «نه به تصادف» و «شش دانگ برانیم»، تمهیدات لازم برای کاهش حوادث اتخاذ شده که خوشبختانه منجر به کاهش تصادفات در استان شده است.
او ادامه داد: با توجه به اینکه البرز گذرگاه ۱۴ استان کشور است، در پایگاههای نوروزی آن زیرساختهای رفاهی، سرگرمی، اسکان و خدمات سلامت فراهم شده و از جمله، برنامه افطار سبک برای مسافران در حال اجراست.
به گفته زینالی تمامی این اقدامات با تلاش ستاد خدمات سفر و اطلاعرسانی گسترده صداوسیما بهخوبی به گردشگران و مسافران منتقل شده است.