14 دی 1390
شماره خبر: 3653

کتابخانه های عمومی بخش آسارا فعال می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کتابخانه های عمومی بخش آسارا فعال می شود

سپیدار آنلاین: با دستور مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی و پیگیری های انجام شده کتابخانه های عمومی بخش افزایش یافته و فعال می شود.
به گزارش روابط عمومی بخشداری آسارا ، بخشدار آسارا در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش اظهار داشت : با توجه به فعال شدن کتابخانه های سه روستا از جمله سیجان ، آیگان و کوشک بالا دهیاران بعنوان رابط انجمن کتابخانه ها ، کتابها را در سطح روستاها توزیع خواهند کرد . محمدی افزود : با اختصاص زمین جهت احداث کتابخانه متمرکز در سطح شهر ، روستاهای مجاور نیز پوشش خواهد یافت.
این مقام مسئول یادآور شد: افزایش کتابخانه ها و تجهیز آن نقش بسیار مهمی در پوشش اوقات فراغت 900 دانش آموز این بخش که سهم زیادی از آن به مدارس شبانه روزی شهید عباسپور ( دخترانه ) و شهدای جاده چالوس ( پسرانه ) خواهد داشت. مدیرکل انجمن کتابخانه های عمومی تأکید کرد : کتابخانه ها با فعالیت و دریافت کتاب از اداره کل انجمن، بازوان حمایتی جهت توسعه کتابخوانی می باشند. محسنی خاطر نشان کرد : با توجه به محدودیت های موجود در بخش آسارا ، طراحی کتابخانه ای استاندارد و در شأن منطقه ، آماده و مصوبه آن نیز دریافت گردیده است. وی افزود : کتابخانه های مشارکتی نیازمند حمایت برای فعال شدن از طریق بخشداری ، شهرداری و دهیاریها بوده و همچنین کتابخانه ها را مکانی برای ایجاد تنوع فرهنگی و چند منظوره تلقی نموده و با برگزاری مسابقات کتابخوانی ، مقالات و نشریات نشاط بیشتری برای اهالی و جوانان فراهم خواهد کرد.
در پایان مواردی به شرح ذیل مصوب گردید :
1- زمین احداث کتابخانه شهر آسارا ، با توجه به اعلام رضایت یکی از خیرین شهر مبنی بر تخصیص ملک مقرر گردید مدیرکل انجمن ، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر ضمن بازدید از ملک نسبت به تنظیم صورتجلسه تحویل اقدام کنند.
2- مدرسه روستای آیگان توسط دهیاری با مساعدت اداره آموزش و پرورش به کتابخانه مشارکتی تبدیل و به روستاهای اقماری سرویس دهی داشته و امور کتابخانه ها نیز همکاری و مساعدت لازم معمول نمایند .
3- در خصوص نیروی کتابخانه کوشکک بالا با مساعدت شورای اسلامی بخش تا مبلغ 000/700/1 ریال برای انجام امور ، ساماندهی و بکارگیری رابط مساعدت می نماید .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود