13 بهمن 1390
شماره خبر: 4654

پنج نشریه جدید در استان البرز به چاپ رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پنج نشریه جدید در استان البرز به چاپ رسید

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پنج نشریه جدید که به تازگی مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند، در استان البرز به چاپ رسید.
علاالدین سیفی افزود: در آبان‌ماه سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به 53 نشریه مجوز فعالیت داد که 28 مجوز نشریه به استان البرز تعلق داشت که از میان نشریات البرزی فقط پنج نشریه چاپ خود را آغاز کردند. وی اظهار داشت: نشریات به چاپ رسیده البرزی شامل سپهر میهن به صاحب امتیازی محمد عزیزپور، البرز فردا به صاحب امتیازی محبوبه کورانی، پژواک البرز به صاحب امتیازی علیرضا لرستانی، صبح البرز به صاحب امتیازی محمد احمدی و طلوع بیداری به صاحب امتیازی اقدس فرهادی است. سیفی در مورد حمایت‌های مالی از نشریات گفت: اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورتی از نشریات حمایت می‌کند که حداقل شش ماه مداوم از شروع چاپ آنها بگذرد و این حمایت‌ها شامل اختصاص آگهی‌های دولتی به نشریات و یارانه‌های حمایتی مالی است.
وی بیان داشت: یارانه حمایتی مالی منوط به ارایه اعلام وصول چاپ نشریه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت ارسال آن به اداره کل مطبوعات وزارت متبوع است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز میزان یارانه حمایتی از نشریات را بسته به تیراژ نشریه، کیفیت محتوای نشریه منتشر شده و تعداد صفحات منتشر شده دانست.
گفتنی است: حدود 40 نشریه در استان البرز مجوز فعالیت دارند که در حال حاضر از این تعداد فقط 15 نشریه چاپ می‌شوند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود