16 بهمن 1390
شماره خبر: 4709

امام جمعه چهارباغ :به مردم بگوييم كجا بوديم و به كجا رسيده‏ايم‏

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

امام جمعه چهارباغ :به مردم بگوييم كجا بوديم و به كجا رسيده‏ايم‏

سپيدار آنلاين : حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ در همایش ائمه جماعات شهرستان ساوجبلاغ گفت: دهه فجر انقلاب اسلامى فرصتى است تا ورود به سى و چهارمين سال پيروزى انقلاب اسلامى را گرامى‏بداريم و دستاوردها و موفقيت‏هاى انقلاب را با مردم و به ويژه جوانان مرور كنيم. به مردم بگوييم كجا بوديم و به كجا رسيده‏ايم.
وي گفت: كشورى كه 25 سال و نزديك به ربع قرن تحت سلطه آمريكا بود نه تنها پيشرفتى پيدا نكرد، بلكه در همه عرصه ‏ها به كشورى فقير و عقب ‏افتاده مبدل شده امروز با گذشت 33 سال از پيروزى انقلاب در همه عرصه ‏ها چه به ‏لحاظ كمى و چه بلحاظ كيفى و به ‏طرز حيرت ‏انگيزى دچار تحولات گسترده شده‏ايم. به طورى كه با سقوط ديكتاتورها در منطقه تنها الگويى كه بلافاصله مورد توجه قرار مي ‏گيرد، الگوى نظام جمهورى اسلامى است.
وي افزود: ايران اسلامى به بركت انقلاب اسلامى، امروز الگوى الهام‏ بخش بيدارى اسلامى است. تا قبل پيروزى انقلاب هيچ كشورى جرات نداشت به آمريكايي ‏ها يك تو بگويد يا بگويد بالاى چشم تو ابروست. اما امروز حتى كشورهاى كوچك با تاسى از ايران اسلامى مقابل آمريكا، انگليس و رژيم جنايتكار صهيونيستى عرض ‏اندام كردهو حق خود را مطالبه مي ‏كنند. كشورى كه تا ديروز وابسته بود، امروز آزاد و مستقل است. كشورى كه عقب‏افتاده تلقى مى‏شد، امروز يك كشور پيشرفته است. كشورى كه غالب نيازهاى مصرفي ‏اش را از خارج تأمين مي كرد، امروز به يكى از بزرگترين توليد كنندگان كشاورزى و صنعتى و حتى صادركننده تبديل شده است. كشورى كه مردمانش به‏ لحاظ سطح تسهيلات زندگى امكانات بسيار محدودى داشتند، امروز از امكانات رفاهى متعدد كمى و كيفى در زندگى شخصى و خانوادگى برخوردارند كه اين امكانات اصلا قابل مقايسه با قبل انقلاب نيست.
وی در ادامه افزودند:از همه اين‏ها مهم‏تر، تاسيس و اداره يك حكومت مبتنى بر دين و اسلام حكومتى و ولايت مطلقه فقيه و آزادى، عزت، استقلال مي ‏باشد. به بركت همين حكومت دينى، امروز فن‏آورى‏هاى هسته‏اى را در اوج تحريم‏ها به دست مى‏آوريم و در جرگه هفت كشور برتر جهان قرار مى‏گيريم. به بركت همين اگر روزى فن‏آورى فضايى براى ما در حد يك توهم و آرزو بود، امروز دست‏يافتنى شده و انواع ماهواره‏هاى تحقيقاتى و مخابراتى را به فضا مي ‏فرستيم و در كمتر از يك دهه - ان شاء الله - شاهد خواهيم بود كه ايراني‏هاى فضانورد به فضا فرستاده شوند. يك روزى نه اجازه توليد يك اسلحه معمولى را داشتيم و نه مي‏توانستيم آن را توليد كنيم. امروز ده‏ها موشك زمين به زمين، سطح به دريا، دريا به دريا و موشك‏هايى مثل موشك شهاب سه و شهاب چهار با برد بالاتر از 2000 كيلومتر را براى دفاع از خود و بدون اتكا به خارج توليد مي ‏كنيم. امام جمعه چهار تاغ اضافه كرد: امروز توليد برخى داروها در انحصار چند كشور قدرتمند و سلطه‏گر است ولى مي بينيم كه دانشمندان ايرانى، هرساله ده‏ها داروى جديد را توليد و به بازار عرضه مي ‏كنند. حتى داروهايى توليد مي ‏شود كه براى امراض جديد و صعب العلاج كاربرد دارد. در برخى رشته ‏ها پيشرفت‏هاى پزشكى مثل سلول‏هاى بنيادى جزء دو سه كشور پيشرفته جهان هستيم .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود