20 بهمن 1390
شماره خبر: 4831

جشنواره عشاير استان البرزدر كردان ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشنواره عشاير استان البرزدر كردان ساوجبلاغ

سپیدار آنلاین: عشاير استان البرز با برگزاري جشنواره عشاير در شهرستان ساوجبلاغ و به نمايش گذاشتن آئين هاي سنتي خود،سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند.
به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساوجبلاغ, انواع غذاهاي محلي و عشايري، پخت نان و كلوچه هاي محلي و بافت فرش و گليم از بخش هاي اين جشنواره بود كه در سياه چادرهاي برپا شده در محوطه محل برگزاري اين جشنواره انجام شد. سنت هاي عشاير در مجالس شادي و پايكوبي از ديگر بخش هاي اين جشنواره بود كه باطنين موسيقي محلي و در حضور مردم و مسئولان اجرا شد.
فرماندار ساوجبلاغ گفت:عشاير اين شهرستان نقش بسزايي در تامين محصولات دامي و پروتئيني دارند. علي حدادي با قدر داني از دست اندر كاران برگزاي اين جشن نقش عشاير را در پيروزي انقلاب وحضور در جنگ نقش چشمگيري بر شمرد واز تلاش مردان وزنان عشاير تشكر كرد.
مير سازمان جهاد كشاورزي استان البرز گفت:جامعه عشايري البرز با حدود 860 خانوار و جمعيتي بالغ بر 4 هزار و 780 نفر در 4 شهرستان اين استان پراكنده اند. علي اصغر منصور خاكي افزود: عشاير البرز با در اختيار داشتن 321 هزار راس دام سبك ،ساليانه 3 هزار و 691 تن گوشت دام سبك و 6 هزار و 741 تن شير گوسفندي توليد مي كنند. او افزود:اين جمعيت مولد در زمينه صنايع دستي بافتني،آبزي پروري،زنبورداري ،پرورش قارچ و گياهان دارويي هم فعال اند. وي گفت:2 شركت تعاوني عشايري در زمينه توليد و تامين نهاده هاي دامي،بازاريابي محصولات توليدي و تهيه مايحتاج اساسي اين قشر سخت كوش فعال است. او افزود: عشاير اين استان براي تعليف دامهاي خود به استان هاي سمنان، قم ،مركزي، مازندران ،تهران و قزوين كوچ مي كنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود