16 مرداد 1392
شماره خبر: 49391

شيوه زندگی خود را با الگوبرداری از ايام ماه رمضان تغيير دهيم

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شيوه زندگی خود را با الگوبرداری از ايام ماه رمضان تغيير دهيم


مديركل تبليغات اسلامی البرز با اشاره به تغيير رفتار افراد در ماه مبارك رمضان، نهادينه شدن اين معروفات در ديگر ايام سال را با تغيير شيوه زندگی به وسيله الگوبرداری از ماه مبارك رمضان ميسر دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين مسعودی با اشاره به فضيلت‌های ماه مبارك رمضان، گفت: بنا به روايات معتبر از پيامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع)، ماه رمضان ماه بركت و رحمت و آمرزش است و ماهی است كه نزد خدا بهترين ماه‌ها محسوب می‌شود به گونه‌ای كه روزها، شب‌ها و ساعاتش، بهترين روزها، شب‌ها و ساعت‌ها است و خداوند متعال در اين ماه بندگان خود را به ميهمانی خود دعوت كرده است.
وی افزود: حالا كه ماه مبارك رو به پايان است طوری بايد برنامه‌ريزی كرد كه فضايل و بركات اين ماه در طول سال همراه ما باشد، بايد اعمال نيكی را كه در اين ماه انجام داده‌ايم در ايام ديگر سال نيز اجرا كنيم و اثرات اين ماه را در طی سال حفظ كنيم. اين مدرس حوزه گفت: ماه رمضان ماهی است كه در آن عمل صالح بندگان مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گيرد و دعای بندگان اجابت می‌شود و نفس‌های روزه‌داران ثواب تسبيح دارد و حتی خواب و استراحت ايشان نيز عبادت است كه با توجه به اين آثار، طرحی برای مداوم بودن اين معروفات در ديگر ماه‌های سال ضروری است. حجت‌الاسلام مسعودی، با اشاره به اهميت و ارزش فراوان ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: توصيه‌های زيادی از بزرگان دين ما برای استفاده از لحظات معنوی اين ماه و همچنين ادامه روند خلوص رفتاری در ديگر ايام سال شده است و همه بايد به هر شكلی كه می‌توانند از ثواب و بركات اين ماه و فضای معنوی ايجاد شده در رمضان در طول سال بهره‌مند شوند.
خدمت‌رسانی به خلق خدا از ارزشمندترين اعمال
وی در ادامه بيان كرد: شايد به دليل برخی مسائل برای عده‌ای مقدور نباشد تا همه شب‌ها و روزهای ديگر سال در اماكن مذهبی حاضر شوند و فرايض و اعمال دينی را در مراسمی كه حال و هوای خاصی دارد انجام دهند، همين افراد می‌توانند در زندگی روزمره اين باور را ايجاد كنند كه در ماه رمضان هستند؛ البته لازم نيست كه حتما روزه باشند، می‌توانند كارهای خاصی را كه به واسطه روزه بودن و جو ويژه رمضان انجام می‌دادند را در طول سال ادامه داده و از بركات آن استفاده كنند. اين مدرس حوزه يادآور شد: بايد توجه داشت كه خدمت‌رسانی به خلق خدا به خصوص مؤمنين يكی از ارزشمندترين اعمال در نزد خداوند متعال است و اگر اين خدمت‌رسانی با نيت الهی باشد خود بهترين عمل دينی است كه بسيار مورد تأكيد آموزه‌های دينی و ائمه معصومين قرار گرفته است و در همه اوقات می‌توان به راحتی از بركات اين معروف استفاده كرد، البته انجام اين فريضه الهی در ماه پربركتی مانند رمضان قطعاً اجر و ثواب بسيار زيادی نسبت به ديگر ايام دارد. حجت‌الاسلام مسعودی عنوان كرد: با توجه به‌ اين‌كه ماه رمضان ماه توبه و بازگشت به سوی خدای مهربان است در آخرين روزهای اين ماه بايد با نيت‌های درست و دل‌های پاكيزه از گناهان از پروردگار درخواست كنيم كه ما را برای گرفتن روزه و خواندن قرآن توفيق دهد چرا كه كسی كه در اين ماه از آمرزش خداوند متعال محروم شود واقعاً مغبون است. اين مدرس حوزه در ادامه اظهار كرد: ماه رمضان ماهی است كه به صورت ويژه به تكريم سالمندان و خوشرويی با كودكان و صله رحم، خويشان و بستگان سفارش شده است و حمايت از يتيمان و مهربانی با آنان ثواب بسيار زيادی دارد پس افرادی كه در اين ماه به اين مهم ارزش داده و در انجام آن اهتمام ورزيدند می‌توانند در زمان‌های ديگر نيز آن را اجرا كنند؛ تنها بايد بخواهيم و با الگو برداری از ايام ماه رمضان شيوه زندگی خود را كمی تغيير دهيم.
تغییر شیوه زندگی با الگو برداری از رمضان
وی با اشاره به اجرای طرح‌هايی مانند اكرام يتيمان كه در اين ماه توسط نهادهای مردمی و دولتی مانند كميته امداد امام خمينی(ره) اجرا می‌شود، تصريح كرد: برنامه‌ريزی طرح‌هايی مانند «اكرام ايتام»، «محسنين» و «شفا» كه توسط كميته امداد امام خمينی(ره) در سراسر كشور اجرا می شود، گام موثری در ترويج سنت‌های حسنه اسلامی است كه بايد به صورت گسترده‌تری در كل سال تبليغ شوند تا زمينه مشاركت بيشتر آحاد مردم در اين امور خير فراهم شود. حجت الاسلام مسعودی توضيح داد: اجرای گسترده اين گونه فعاليت‌های خيرخواهانه آثار و بركات زيادی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد در طول سال نبايد از آنها غافل شد، بايد با اجرای اين فرايض درهای رحمت و لطف الهی را به روی خود باز نگه داريم. وی در ادامه با اشاره به اين‌كه ماه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود