10 اسفند 1390
شماره خبر: 5308

توزیع بیست و پنج هزار(25000) لوح فشرده فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

توزیع بیست و پنج هزار(25000) لوح فشرده فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر

سپیدار آنلاین:معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز،بیست و پنج هزار لوح فشرده از محصولات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد بین فعالان کانونها و انجمن های فرهنگی – هنری ، اصحاب رسانه و تماشاگران فیلم ها توزیع شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، ابراهیم گله دارزاده در خصوص جمع بندی برگزاری جشنواره بین المللی فجر در البرز اظهار داشت: در جریان تئاتر فجر 6 نمایش با 11 اجرا برگزار شد که از این تعداد سه نمایش به میزبانی از تئاتر کشورهای آذربایجان، فرانسه و ترکیه بود. وی افزود: در این تعداد اجرای تئاتر تعداد دو هزار و500 بلیط توزیع شد و جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر از نمایش ها دیدن کردند.
اجرای 9 گروه موسیقی
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به جشنواره موسیقی فجر نیز عنوان کرد: 9 گروه موسیقی با تاکید بر موسیقی ایرانی و بزرگداشت پیشکسوتان عرصه موسیقی به اجرا درآمد. گله دار زاده گفت: در جشنواره موسیقی فجر 7 گروه اجرای موسیقی تولیدی استان را اجرا و میزبان دو گروه موسیقی خارج از استان بودیم. وی تعداد مخاطبان موسیقی فجر را دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: در آخرین شب اجرا نیز از سه اساتید این حوزه یعنی استاد ذوالفنون، پرنیا و ساکت که طی این سالها در عرصه هنر موسیقی فعالیت داشتند در کنار 7 سرپرست گروه موسیقی فعال استان البرز با لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
نمایش 10 فیلم مسابقه فجر در 40 سانس
گله دارزاده در ادامه به فیلم های اکران شده در جشنواره نیز پرداخت و در جزئیات آن افزود: 10 فیلم مسابقه در سینما ساویز کرج در 40 سانس اکران شد و تعداد 9 هزار و 500 بلیط هدیه در بین مخاطبان به صورت هدیه توزیع شد. وی افزود: در آخرین شب جشنواره نیز از هنرمندان سینمایی استان البرز مصطفی کیایی ، محسن کیایی و کوچکی از هنرمندان بومی شهرکرج که در فیلم "ضدگلوله" بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشتند تقدیر شد. همچنین از 17 فیلم مستند، کوتاه و پویانمایی نیز قدردانی بعمل آمد. معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: دو هزار و 500 لوح فشرده از محصولات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد بین فعالان کانونها و انجمن های فرهنگی –هنری ، اصحاب رسانه و تماشاگران فیلم ها توزیع شد.
دومین جشنواره تجسمی فجر تا 20 اسفند ماه دایر است
وی در خصوص جشنواره تجسمی گفت: این جشنواره که دومین نمایشگاه ارائه آثار هنرمندان است و صد در صدآثار نیز بومی است. وی افزود: این آثار در حوزه های تهذیب، تصویر، سفال وسرامیک، نگارگری، نقاشی و عکس بالغ بر 54 اثر در این محل دایر است و تا کنون 15 هزار نفر از این آثار هنری دیدن کرده اند.
این آثار تا 20 اسفند ماه در نگارخانه فجر استان البرز دایر است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود