21 فروردین 1391
شماره خبر: 6155

بیمه تمام شاغلان در حوزه صنایع دستی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بیمه تمام شاغلان در حوزه صنایع دستی البرز

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد: در سال جاری بیمه تمام شاغلان در این حرفه در دستور کار قرار دارد.
سعید امینی اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای در حوزه تامین سلامت و بهداشت همه اقشار جامعه و تحت پوشش قراردادن مردم زیر نظر نظام بیمه‌ای کشور داشته و دارد. وی تصریح کرد: اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده و بسیاری از هنرمندان کشورمان در حال حاضر زیر پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار دارند. این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که میراث فرهنگی استان البرز برای سال جاری در دستور کاری خود دارد، حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی و تحت پوشش بیمه‌ای قراردادن آنها است. امینی تاکید کرد: در این حوزه طرح‌هایی بررسی و تصویب شده و تلاش می‌کنیم در سال 91 بخش مهمی از هنرمندان فعال در این حوزه در استان البرز را به نهادهای متولی امور بیمه معرفی کنیم.
* بیمه هنرمندان اقدام ارزشمندی بود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر این طرح اجرا شده و بسیاری از هنرمندان و فعالان این عرصه با استفاده از طرح فوق تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی قرار گرفتند. امینی افزود: به عنوان نمونه تنها در سال 90 بیش از 300 هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی برای تکمیل پرونده به تامین اجتماعی معرفی شده و در تلاش هستیم که طی سال جاری بقیه این هنرمندان بیمه شوند. وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر بیش از 130 هنرمند صنایع دستی در استان البرز با تامین اجتماعی قرارداد داشته و از خدمات آن استفاده می‌کنند. امینی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های حمایتی توسط میراث فرهنگی استان البرز، در سال جاری بخش مهمی از مشکلات هنرمندان صنایع دستی در این استان برطرف شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود