11 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6657

هنر ایرانی تلفیقی از اخلاق و اصول انسانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هنر ایرانی تلفیقی از اخلاق و اصول انسانی است

رئیس حوزه هنری گفت: آثار هنری در ایران اسلامی تلفیقی از اخلاق و پایبندی به اصول و ارزش‌ها است.
نخستین همایش بهار هنر البرز با حضور هنرمندان مطرح سینما و تئاتر و اهالی فرهنگ و ادب در مرکز استان البرز برگزار شد. محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری کشور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: برای ماندگاری هنر باید هنرمند و آثار تولیدی هنرمندان مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی باشد. وی ادامه داد: به طور قطع پایبندی به اصول و ارزش‌های انسانی و تعهد به اخلاق‌مداری هم هنرمندان را در میان افکار عمومی ماندگار کرده و هم مروج اخلاق در جامعه خواهد شد.
* هنرمندان بزرگ ایران مردمی و اخلاقی بودند
این مسئول با اشاره به زندگی و آثار فاخر هنرمندان نامی کشورمان تأکید کرد: بزرگان هنری ایران اسلامی همواره مروج اخلاق‌مداری و دارای منش و رفتار انسانی بوده و همین امر موجب شده است که نام و آثار آنها در میان افکار عمومی ماندگار باشد. مؤمنی‌شریف تأکید کرد: هنرمندان بزرگ ایران هیچ‌ گاه از مردم فاصله نگرفته و در عین مردمی بودن، رفتار و عملکرد اخلاقی داشته‌اند. وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ و هنر غنی ایرانی اظهار داشت: هنر ایران زمین باید رشد یافته و به جهانیان عرضه شود، چرا که ما دارای حرف‌های تازه و مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی و انسانی در آثار فاخر فرهنگی و هنری برای جهانیان هستیم. رئیس حوزه هنری تأکید کرد:‌ تحقق این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازم در کشور است که دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور در این زمینه وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند. مؤمنی‌شریف در پایان با تقدیر از برگزاری نخستین دوره همایش بهار هنری البرز، گفت: برگزاری این مراسم‌ها موجب می‌شود که هنرمندان البرزی به مردم استان و کشور معرفی شده و آثار فاخر هنری آنها به درستی عرضه شود.
* استعدادهای بی‌نظیر البرز در حوزه فرهنگ و هنر
براساس این گزارش، در ادامه همایش بهار هنر البرز، مدیر حوزه هنری این استان نیز طی سخنانی بر لزوم معرفی هنر و فرهنگ استان البرز به مردم تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش فوق با هدف تحقق این انجام شد. عبدالحمید قره‌داغی افزود: استان البرز دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بی‌نظیری بوده و اساتید بسیاری را تاکنون پرورش داده است. وی افزود: با تشکیل استان البرز یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه‌های متولی امور فرهنگی باید معرفی آثار هنری این استان و هنرمندان البرزی به مردم باشد. قره‌داغی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری همایش‌هایی مانند بهار هنر البرز در آینده نیز تداوم داشته و در نهایت منجر به رشد و شکوفایی هنر استان البرز شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود