14 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6741

ایجاد تمهیدات لازم برای دایر کردن مقطع ششم ابتدایی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ایجاد تمهیدات لازم برای دایر کردن مقطع ششم ابتدایی

رئیس اداره آموزش و پرورش ساوجبلاغ گفت: برای ورود دانش‌آموزان به مقطع ششم ابتدایی در این شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
عبدالله نژاد فلاح اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌های کلانی که در سیستم آموزش و پرورش کشور اتخاذ شده، باید از ابتدای سال تحصیلی جدید تغییراتی در این سیستم اعمال گردد. وی تصریح کرد: بر این اساس نظام آموزشی ما در این زمان از 5 سال ابتدایی به 6 سال تغییر می‌کند که اجرای کامل تغییرات فوق نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است. این مسئول ادامه داد: در گام نخست ما باید کلاس‌های درسی در مدارس را افزایش داده و همچنین معلمانی را برای آموزش دروس ششم ابتدایی به خدمت بگیریم.
* نیاز مدارس ابتدایی ساوجبلاغ به 130 کلاس درس جدید
نژاد فلاح در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این زیرساخت‌ها در شهرستان فوق فراهم شده است؟‌ گفت: در مورد افزایش کلاس‌های درس دبستان‌ها خوشبختانه اکثر مدارس ابتدایی این شهرستان مشکل چندانی نداشتند. وی افزود: در حال حاضر ما باید 130 کلاس درس دیگر در مدارس ابتدایی دایر کنیم تا بتوایم در تمام مدارس فوق مقطع ششم ابتدایی را هم داشته باشیم. رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ افزود: برای رفع این نیاز تمهیدات لازم اندیشیده شده و به طور قطع مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. نژاد فلاح در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه تعداد دانش‌آموز ساوجبلاغی امسال باید در مقطع ششم ابتدای تحصیل خود را ادامه دهند؟ گفت: در مجموع بیش از 45 هزار نفر در مدارس ابتدایی،‌ راهنمایی و دبیرستان در ساوجبلاغ مشغول تحصیل هستند. وی افزود: از این تعداد برآوردی که ما داریم حدود 3 هزار و 500 دانش آموز در سال تحصیلی 91 – 92 باید در پایه تحصیلی ششم ابتدایی تحصیل خود را ادامه دهند. نژاد فلاح در پایان تاکید کرد: به طور قطع شرایط لازم برای تحصیل این دانش‌آموز را تا زمان آغاز ثبت نام‌ها فراهم خواهیم کرد و از این بابت مشکلی در ساوجبلاغ وجود نخواهد داشت.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود