30 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 7146

تندیسهای دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو در دستان رادیو البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تندیسهای دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو در دستان رادیو البرز

رادیو البرز در دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا نیمی از جوایز را به خود اختصاص داد و گوی سبقت را از سایر شبکه های رادیویی ربود.
دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو در مجتمع آموزشی فرهنگی تفریحی زیباکنار با حضور برنامه سازان داخلی و 35 کشور خارجی آغاز شد. در این جشنواره در اختتامیه بخش اول بهروز رضوی"پیشکسوت و گوینده رادیو با برنامه "صحت آب گرم"، "ناصر ترکیان"در بخش رویش با برنامه "فردوس" و "مهارت العمارت" از برنامه های عصرگاهی رادیوالبرز در مرحله اول جشنواره جوایزی را از آن خود ساختند. باوجود رقابت تنگاتنگ اهالی صدا با یکدیگر در دومین بخش اختتامیه جشنواره اهالی رادیو البرز عمده عناوین برتر این جشنواره را به خود اختصاص دادند و این در حالی بود که بسیاری از دیگر شبکه های پرمخاطب پایتخت از رقبای البرزی خود جا ماندند. دریافت عناوین اول در بخش نویسندگی، سردبیری و گزارشگری بی شک افتخار مهمی برای اهالی رادیو البرز است. به این ترتیب پس از رقباتی تنگاتنگ میان شبکه های مختلف صدا هیئت داوارن جشنواره به ترتیب از رادیو البرز افراد زیر را برتر خواند. بهروز رضوی گوینده برتر برنامه صحت آب گرم، منصوره توحیدلو تندیس جشنواره و جایزه اول نویسندگی برای برنامه مهارت العمارت و تندیس جشنواره و جایزه اول سردبیری برای برنامه به افق ماه، فاطمه فراهانی گوینده برتر برنامه کودک مادر دریا، الهه بیات برگزیده بخش پس اس ای خانه ما، حسین خلیل نژاد تندیس جشنواره و جایزه اول صدا برداری برای برنامه کودک مادر دریا و جایزه ویژه بخش نویسندگی برای برنامه کودک مادر دریا، ناصر ترکیان تندیس جشنواره و جایزه ویژه بخش گزارشگری برای برنامه به دنیا بگویید کمی بلندتر و جایزه ویژه بخش سردبیری بخش رویش برای برنامه فردوس
گفتنی است بخش داخلی جشنواره با دریافت 512 اثر از مجموع شبکه های رادیویی نسبت به دوره های نسبت به قبل رشدی 11 درصدی داشته است. از این تعداد 266 اثر در بخش روتین و 246 اثر مربوط به بخش رویش بوده است که براساس آیین نامه اولیه 72 اثرِ بخش روتین مستقیماً از آنتن شبکه های رادیویی براساس شش موضوع و رویکردهای صبحگاهی، آموزشی، اقتصادی، اذان گاهی، دفاع مقدّس و گفتگومحور همسو با چهار مؤلفة دین، اخلاق، امید بوده است. بر این اساس جوایز شامل نفرات اوّل: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یک و نیم میلیون تومان وجه نقد، نفرات دوّم: لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد ونفرات سوّم لوح تقدیر و مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد بود که به آنان اهدا شد. مراسم اختتامیه جشنواره دوازدهم با حضور کودکانی با لباس اقوام وهمراهی انها با برترین ها و اجرای رقص و آواز همراه بود. همچنین حضور علیرضا افتخاری و اجرای چندین تصنیف خاطره انگیز فضا را برای معرفی برترین ها در ساعات اولیه بامداد آماده کرده بود. بخش برگزیدگان با خوانده شدن نام رادیو البرزیها یکی پس از دیگری همه سالن و حتی مجری برنامه را از این موفقیت چشمگیر متعجب کرده بود. احسان کرمی و فاطمه صداقتی مجریان مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا اعلام کردند رادیو البرزیها خوش درخشیده اند و البرز شایسته استان شدن بود. در این میان تنوع جوایز دریافتی در تمامی بخشها و دریافت چندین جایزه از سوی یک نفر از رادیو البرزیها از دیگر موارد مورد توجه در این جشنواره بود. همچنین رقابت میان تعدد برندگان تنها میان رادیو البرز و رادیو تهران بود و حضار در سالن زیبا کنار جام جم تنها صدای تشویق اهالی این دوشبکه را در رقابت با یکدیگر می شنیدند. مدیران شبکه های رادیویی و پیشکسوتان صدا نیز در تشویق برگزیدگان اختتامیه مراسم چیزی کم نگذاشتند و سراسر مراسم اهدای جوایز با شور و نشاط خاصی همراه بود. اعلام نتایج بخش بین الملل و حضور رادیو البرز و کسب عنوان برتر این بخش آلبوم افتخارات این شبکه رادیویی در جشنواره دوازدهم را تکمیل کرد. این مراسم ساعاتی پس از بامداد با گرفتن عکس یادگاری اهالی رادیو البرز به همراه برگزیدگان به پایان رسید.بی شک برای استان نوپای البرز که تنها رسانه شنیداری آن نقش مهمی در اطلاع رسانی و سرگرمی مخاطبان دارد حضوری ان چنین موفق در جشنواره ای بین المللی و ربودن گوی سبقت از رقبای پایتخت مایه مباهات برای همه البرزنشینان است. اصحاب رسانه استان البرز این موفقیت بزرگ را به خانواده بزرگ رادیو البرز و مخاطبان این شبکه رادیویی تبریک گفته و برای برنامه سازان جوان و خلاق این شبکه و مدیریت محترم آن آرزوی توفیق روزافزون دارد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود