18 خرداد 1391
شماره خبر: 7685

فتحعلی بیگی؛ تئاتر در جدال با هفت خان رستم/حق تئاتر ادا نشده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فتحعلی بیگی؛ تئاتر در جدال با هفت خان رستم/حق تئاتر ادا نشده است

سپیدار آنلاین: رئیس انجمن نمایش استان البرز، ضمن اشاره به موانع فرا روی عرصه نمایش گفت:حق تئاتر آنگونه که باید ادا نشده است وهنوز در جدال با هفت خان رستم هستیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز، داوود فتحعلی بیگی در میزبانی رضا محمدی نماینده امورهنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، مجتبی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز،ضمن اشاره به دغدغه های فرا روی عرصه نمایش اظهار داشت: در عرصه هنرایرانی حکم سرباز پیاده نظام را دارم و با وجود آنکه در قلمرو های گوناگون سینما، ئئاتر، موسیقی،نقاشی و... هنرمندان طراز اول بیشماری وجود دارد، اما آنگونه که باید حق مطلب درحوزه هنر ادا نشده است.وی افزود: برخی تنگ نظری ها، سوء استفاده ها، کم سوادی و بی سوادی ها باعث شده است تا خیلی از ظرفیت ها بدون بهره برداری نادیده گرفته شود.
داعیه داران و فرصت طلبان در پوشش هنر
فتحعلی بیگی در ادامه با انتقاد به برخی از ادعاهای داعیه داران عرصه نمایش اظهارداشت: هزینه های هنگفتی از سوی برخی از داعیه داران به نام فعالیت درعرصه هنر خرج می شود و تنها زمینه ای برای فرصت طلبی برخی گروه ها است.وی افزود: صرف این هزینه ها نه تنها برای هنرمندان سودی ندارد که به بدنه هنر نیز آسیب می رساند.
لزوم تغییر در نگارش نمایشنامه ها
فتحعلی بیگی در ادامه به روند کلیشه ای برخی مفاهیم درقالب نمایش اشاره کرد و گفت: اخیراً مرسوم شده است که برخی مضامین ویژه از طریق نمایشنامه های کلیشه ای همراه با زاری و... به مخاطب ارائه شود؛ در صورتی که بهره گیری از تجارب اهل فن و با کمی ابداع و خلاقیت در نوشته ها می توان این روند را تغییرداد.
تجربه هایم را به کجا ببرم
رئیس انجمن نمایش استان البرز در ادامه اظهارداشت: اکنون در دوره ای به سر می برم که باید تجربه هایم را آموزش دهم؛ اما فرصتی نیست ونمی دانم تجربه هایم را به کجا ببرم.وی افزود: هنرهای قدیمی تعزیه ، نقالی ، خیمه شب بازی ، تئاتر روایتی و.... هر کدام باید ماندگارشوند و رمز این ماندگاری نیز در گرو اموزش به جوانان است. فتحعلی بیگی خطاب به نماینده معاون هنری وزیر ارشاد عنوان کرد:تمام تجربیات خود را در توشه ای 25 ساله و در مسیر تجربه اندوزی جمع آوری کرده ام و زمان آن فرا رسیده است تا آنها را به سایرین انتقال و آموزش دهم، اما متاسفانه تا کنون این بسترها فراهم نشده است. داوود فتحعلی بیگی دراین دیدار کاملاً صمیمی ودوستانه پس از طرح درد دل های خود تقدیر نامه و هدیه نقدی معاون هنری وزیر ارشاد را دریافت کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود