4 تیر 1391
شماره خبر: 8194

احداث اردوگاه‌های گردشگری در طالقان

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

احداث اردوگاه‌های گردشگری در طالقان

مدیر اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری طالقان گفت: احداث اردوگاه‌های گردشگری با هدف ارائه خدمات مناسب به گردشگران در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و به زودی عملیات ساخت این مراکز آغاز می‌شود.
فرید فهیمی اظهار داشت: شهرستان طالقان از نظر داشتن جاذبه‌های باستانی، طبیعی و مذهبی در استان البرز دارای جایگاه مناسبی است. وی تصریح کرد:‌ البته تا پیش از تشکیل استان البرز و همچنین عدم ارتقای ساختار اداری و تشکیلاتی طالقان، توجه چندانی به این توانمندی‌ها صورت نمی‌گرفت و طالقان با وجود داشتن آب و هوای بسیار مناسب و جاذبه‌های متعدد از نظر جذب گردشگر به ویژه توریست خارجی چندان موفق نبوده است.
طالقان به قطب گردشگری استان البرز و کشور تبدیل می‌شود
مدیر اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری طالقان متذکر شد: پس از تشکیل استان البرز و ارتقا طالقان به شهرستان و راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی مستقل در این شهرستان، برنامه‌‌ریزی برای رفع کاستی‌های برجای مانده از سال‌های قبل انجام شده است. فهیمی ادامه داد: دولت نگاه ویژه‌ای به احداث و راه‌اندازی زیرساخت‌های جذب گردشگر در شهرستان طالقان داشته و اعتبارات مالی لازم برای تحقق اهداف مهمی که در این حوزه داریم را تامین کرده است.
لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در طالقان
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای جذب گردشگر چه اقداماتی در این شهرستان در دست انجام است؟ گفت: برای اینکه توریسم به یک منطقه مسافرت و از مناظر و جاذبه‌های گردشگری بهره‌مند شود، لازم است از زیرساخت‌های خدماتی مناسب بهره‌مند باشد. مدیر اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری طالقان، عنوان کرد: بنابراین نخستین نیاز ما احداث اردوگاه‌های گردشگری با هدف اسکان تروریست‌ها و ارائه خدمات به آنها است و در همین راستا برای شروع ساخت پنج اردوگاه در طالقان در دستور کار قرار گرفته است. فهیمی گفت: در احداث فاز نخست اردوگاه‌های اقامتی و گردشگری فوق در طالقان اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته و مقدمات نخست مانند جانمایی و طراح برای شروع عملیات اجرایی انجام شده است. وی تاکید کرد: با راه‌اندازی از کمپ‌های گردشگری در طالقان، مسافران به اقامتگاه‌هایی برای اسکان و پذیرایی بهره‌مند شده و می‌توانند در طول مدت حضور در طالقان و استفاده از جاذبه‌های گردشگری برای اسکان در محل‌های تعیین شده حضور یابند. این مسئول در پایان اذعان داشت: البته احداث زیرساخت‌های گردشگری در طالقان به ساخت همین پنج پایگاه اقامتی محدود نشده و برنامه‌های بسیاری برای تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری استان و کشور به زودی اجرایی خواهد شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود