10 تیر 1391
شماره خبر: 8421

مفاخر استان البرز تجلیل می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مفاخر استان البرز تجلیل می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: طرح تجلیل از مفاخر استان تدوین و نهایی شده و به زودی با برگزاری مراسمی ویژه از مشاهیر البرزی تقدیر خواهد شد.
مجتبی ابراهیمی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و ادب استان البرز یکی از موضوعاتی که مورد بی توجهی قرار گرفته و مربوط به شناسایی و تقدیر از مفاخر و مشاهیر فرهنگ و هنر استان است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مفاخر این استان طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی تلاش بسیاری برای ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی کرده‌اند، لازم است که از تلاش‌های آنها به خوبی تقدیر شود.
تقدیر از افراد باید در زمان حیات آنها صورت گیرد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با تاکید بر اینکه تقدیر از مفاخر و مشاهیر هر جامعه‌ای باید در زمان حیات آنها صورت گیرد، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت‌ها پس از فوت این افراد، نمی‌تواند تاثیر چندانی در توسعه فرهنگی و هنری آن جامعه داشته باشد. ابراهیمی تاکید کرد: بر این اساس طرح تجلیل از مفاخر استان تدوین و نهایی شده و به زودی با برگزاری مراسمی ویژه از مشاهیر البرزی تقدیر خواهد شد. وی ادامه داد: در گام نخست با توجه به اینکه اداره ارشاد متولی امور فرهنگی و هنری در استان البرز است، این طرح در مورد مفاخر و مشاهیر ادبی و هنری استان اجرایی خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کار جامعی برای تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان استان صورت گرفته که بتوانم مشاهیر ادبی و هنری البرز شناسایی و از آنها تجلیل شود؟‌ گفت: بخش مهمی از این کار انجام شده و برای شروع افرادی که باید از آنها با برگزاری مراسمی تجلیل شود نیز شناسایی شده‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما در استان البرز شاعر بزرگی داریم به نام مهدی تعجبی که تلاش بسیاری در حوزه شعر و ادب کشور انجام داده است. این مسئول متذکر شد:‌ بنابراین نخستین مراسم تجلیل از مفاخر شعر و ادب استان البرز با برگزاری مراسم تجلیل از این شاعر نامی کشورمان همراه خواهد بود. وی در پایان اعلام کرد: در مراسم تجلیل از این شاعر عاشق اهل بیت (ع) نخستین دیوان مهدی تعجبی نیز رونمایی خواهد شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود