2 مرداد 1391
شماره خبر: 9290

روزه داری باید تداعی كننده رفتارهای خوب برای كودكان و نوجوانان باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 روزه داری باید تداعی كننده رفتارهای خوب برای كودكان و نوجوانان باشد

سپیدار آنلاین: مدیر كل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان البرز گفت: روزه داری باید تداعی كننده رفتارهای خوب برای كودكان و نوجوانان باشد.
'صفی الله رمضانخانی' اظهار داشت: كنترل بزهكاری، راستگو بودن، دوری از افسردگی و آرامش روحی ازتاثیرات ماه مبارك رمضان است. وی افزود: ماه مبارك رمضان و میهمانی عظیم الهی ، یكی از فرصت های مغتنمی است كه در اختیار والدین،مربیان و مسوولان است. رمضانخانی اظهار داشت: تشویق كودكان ونوجوانانی كه برای اولین سال است كه روزه داری را تجربه می نمایند با استفاده از شیوه های مناسب از نمونه های خوب فعالیت در ماه مبارك است . وی افزود: مربیان باید در این ماه با صبر و حوصله و لطافت و محبت بیشتر برنامه ها را اجرا نمایند. رمضانخانی تاكید كرد: كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان برنامه های خاص و ویژه ای را در مراكز مختلف و به شكل استانی تدارك دیده و اجرا می نمایدكه از جمله آن ها می توان به فعالیت های ذیل اشاره كرد: -30 روز، 30 پند : اعضا مراكز كانون هر روز با یكی از مفاهیم آموزنده دینی در قالب احادیث،داستان و ... آشنا خواهند شد. -مسابقات (( شكوفه های قرآن )): كودكان ونوجوانان در این مسابقات حضور یافته و در زمیه های حفظ ،قرائت و مفاهیم قرآنی به رقابت خواند پرداخت. - یك پند از نهج البلاغه : مسابقه ای است كه برای كودكان گروه های سنی ((د)) و ((ه)) اجرا می شود و اعضا یكی از بخش های نهج البلاغه را در قالب یك كار جدید و نو (داستان،شعر،نقاشی،كتاب سازی،قصه گویی) و...به هم سن و سال های خود معرفی خواهند كرد .
كتابخوانی ویژه ماه مبارك رمضان:
سوالات چهار گزینه ای از دو كتاب ویژه كودكان ونوجوانان تهیه شده و اعضا مراكز با مطالعه كتاب به سوالات پاسخ خواهند داد و كودكان و نوجوانانی هم كه عضو نیستند،می توانند با مراجعه به فروشگاه كانون ،كتاب را تهیه و در مسابقه استانی شركت كنند.
مسابقات هنری ویژه ماه مبارك:
كارگاه های هنری نقاشی،سفالگری،خوشنویسی،معرّق و... مراكز استان در ماه مبارك رمضان با موضوعات متناسب این ماه نظیر لحظه های سحر و افطار و... تشكیل شده و آثار برتر تولید شده توسط اعضا مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مراسم افطار روزه اولی ها :
جشن های ویژه با حضور اعضا یی كه اولین سال است روزه داری را تجربه می نمایند و در كنار این اعضا سایر اعضا نیز در برنامه حضور خواهند داشت. هم چنین برگزاری كارگاه های ویژه بحث آزاد با موضوع ((روزه و فواید جسمی و روحی آن)) از دیگر فعالیت های كانون است .



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود