3 مرداد 1391
شماره خبر: 9348

دستگیری باند قاچاق عتیقه در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دستگیری باند قاچاق عتیقه در کرج

سپیدار آنلاین: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: با تلاش و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی البرز و نیروی انتظامی، یک باند قاچاق عتیقه در کرج شناسایی و دستگیر شدند.
محمد‌رضا پوینده اظهار داشت: چندی پیش با تلاش ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاعاتی از حفاری‌های غیر مجاز در کرج دریافت کردیم که بلافاصله موضوع را به نهادهای مسئول از جمله نیروی انتظامی استان البرز اطلاع دادیم. وی تصریح کرد: پس از آن با جلساتی که میان میراث فرهنگی و نهادهای انتظامی و اطلاعاتی برگزار شد، آمادگی کامل خود را برای همکاری در جهت شناسایی و دستگیری قاچاقچیان عتیقه و بازگرداندن میراث گرانقدر فرهنگی استان و کشور اعلام کردیم. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: تلاش شبانه‌روزی ناجا در استان البرز و شهرستان کرج و همکاری و تعاملی که یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با پلیس داشت، یک باند قاچاق اشیاء عتیقه که در شهرستان کرج فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
قاچاقچیان عتیقه مدارک میراث فرهنگی را جعل می‌کردند
پوینده در ادامه به کشف تعدادی آثار ارزشمند باستانی و تاریخی از قاچاقچیان خبر داد و گفت: کشف این اشیاء کار بزرگی بود که هم اکنون کارشناسان ما در حال بررسی قدمت و ارزش آنها هستند. وی بیان داشت: در تحقیقاتی که نیروی انتظامی انجام داده است، متوجه شدیم که قاچاقچیان با جعل مدارک شناسایی خود را ماموران میراث فرهنگی معرفی می‌کردند. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز عنوان کرد: بر اساس گزارش نیروی انتظامی این باند به طور کامل متلاشی شده و تحقیقات درباره آنها ادامه دارد. پوینده با تاکید بر اینکه همکاری مردم با این اداره و یگان حفاظت میراث فرهنگی تاثیر بسیار زیادی در حفظ و حراست از آثار باستانی و تاریخی کشور دارد، اذعان داشت: خوشبختانه تا این لحظه شاهد همکاری و تعامل خوب مردم بودیم و دستگیری این باند قاچاق هم با همکاری مردم محقق شد. این مسئول در پایان تاکید کرد: امیدواریم این روند در آینده افزایش داشته باشد و شاهد حراست بیشتر از تاریخ و فرهنگ کشورمان باشیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود