4 مرداد 1391
شماره خبر: 9383

اساس کار تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اساس کار تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است

سپیدار آنلاین: مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه البرز گفت: اساس کار نهاد تبلیغات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بوده و همه برنامه ها و اقدامات این نهاد بر این دو فریضه استوار است.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی در خصوص ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن در جامعه، اساس کار تبلیغات اسلامی را توجه و پرداختن به این دو فریضه مهم دانست.
وی با ضروری برشمردن توجه به انجام همه فرایض دینی، گفت: توجه به این دو امر از اهمیت و ضرورت دو چندانی در جامعه برخوردار است. وی اظهار داشت: امر به معروف یادآور و تائید کننده خوبی ها و زیبایی ها و نهی از منکر نشان دهنده چهره زشت بدی هاست. مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: هیچ روشی بهتر نمایان کردن زیبایی های یک عمل برای تشویق به آن نیست و امر به معروف عین پرداختن به این موضوع است ضمن آنکه بهترین اقدام برای بازداشتن فرد از یک عمل بد تبیین زشتی ها و مضرات آن خواهد بود که نهی از منکر عین آن است. وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و گفت: اگر قرار باشد جامعه ای پاک و به دور از گناه داشته باشیم همه باید خود را در برابر این دو فریضه مهم مسئول بدانیم هر چند که وظیفه نهادهای فرهنگی و مذهبی در این خصوص سنگین تر خواهد بود. حجت الاسلام مسعودی تبلیغات فرهنگی و مذهبی را بهترین راه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: نهادهای متولی باید آگاهانه ضعف های فرهنگی و معنوی جامعه را شناسایی و در جهت رفع آنها برآیند ضمن آنکه با اقدامات هوشمندانه در جهت تقویت فرهنگ های مطابق موازین اسلامی گام بردارند. وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف کاربردی کردن مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در همه حوزه ها از جمله امر به معروف و نهی از منکر فعالانه تلاش می کند و تعامل و همکاری با همه دستگاه‌ها در راستای توسعه فرهنگ دین، اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن را جزء وظایف خود می داند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود