16 مرداد 1391
شماره خبر: 9909

پيام کانون هاي مساجد البرز به مناسبت شب قدر

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پيام کانون هاي مساجد البرز به مناسبت شب قدر

ليله‌القدر شب ولايت است
سپیدار آنلاین: شب قدر، فصل نزول انوار رحماني بر بوستان جانهاي روحاني است.
ليلةالقدرى که در اين ماه رمضان است و قرآن صريحاً مي‏فرمايد:«ليلةالقدر خيرٌ مِن الف شهر»، يک شب بهتر است از هزار سى روز – هزار ماه – بسيار مهم است.
چرا اين قدر فضيلت را به يک شب دادند؟ زيرا برکات الهى در اين شب زياد است؛ نزول ملائکه در اين شب زياد است؛ اين شب، سلام است؛ «سلام هى حتّى مطلع‏الفجر»؛ از اوّل تا آخر اين شب، لحظاتش سلام الهى است. «سلام قولا مِن ربّ رحيم». رحمت و فضل الهى است که بر بندگان خدا نازل مى‏شود.
ليلةالقدر، شب ولايت است. هم شب نزول قرآن است، هم شب نزول ملائکه بر امام زمان است، هم شب قرآن و شب اهل بيت است، هم شب قرآن و هم شب عترت است. لذا سوره مبارکه قدر هم، سوره ولايت است. شب قدر خيلى ارزش دارد. همه ماه رمضان، شبها و روزهايش ارزش والا دارد. البته ليلةالقدر نسبت به روزها و شبهاى ماه رمضان، خيلى فاخرتر است؛ اما شبها و روزهاى ماه رمضان، نسبت به روزها و شبهاى بقيه سال، خيلى فاخرتر است. بايد قدر بدانيد. در اين روزها و در اين شبها، همه بر سر سفره انعام الهى حاضريد. استفاده کنيد. بيانات مقام معظم رهبرى
خدا به شما ميدان داده است
شب قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است. از خداى متعال عذرخواهى کنيد. حال که خداى متعال به من و شما ميدان داده است که به سوى او برگرديم، طلب مغفرت کنيم و از او معذرت بخواهيم، اين کار را بکنيم، والّا روزى خواهد آمد که خداى متعال به مجرمين بفرمايد: «لايؤذن لهم فيعتذرون». خداى نکرده در قيامت، به ما اجازه عذرخواهى نخواهند داد. به مجرمين اجازه نمى‏دهند که زبان به عذرخواهى باز کنند؛ آن‏جا جاى عذرخواهى نيست. اين‏جا که ميدان هست، اين‏جا که اجازه هست، اين‏جا که عذرخواهى براى شما درجه مى‏آفريند، گناهان را مى‏شويد و شما را پاک و نورانى مى‏کند، از خداى متعال عذرخواهى کنيد. اين‏جا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهى را متوجّه و شامل حال خودتان کنيد. «فاذکرونى اذکرکم»؛ مرا به ياد آوريد، تا من شما را به ياد آورم. در همان لحظه‏اى که شما دلتان را متوجّه خداى متعال و خدا را در دل خودتان حاضر مى‏کنيد و به ياد خدا مى‏افتيد، خداى متعال در همان لحظه، چشم لطف و مهر و عطوفتش متوجّه شماست؛ دست لطف و بذل و بخشش او به سوى شما دراز است. خدا را به ياد خودتان بيندازيد، والّا روزى خواهد رسيد که خطاب الهى به سمت گناهکاران مى‏آيد که «انّا نسيناکم»؛ ما شما را فراموش کرديم، ما شما را به دست فراموشى سپرده‏ايم، برويد! عرصه قيامت اين‏گونه است. امروز که خداى متعال اجازه داده است که شما به زارى، تضّرع و گريه بپردازيد، دست ارادت به سوى او دراز کنيد، اظهار محبّت نماييد و اشک صفا و محبّت را از دل گرم خودتان به چشمهايتان جارى سازيد. اين فرصت را مغتنم بشماريد، والّا روزى هست که خداى متعال به مجرمين بفرمايد: «لاتجأروا اليوم»؛ برويد، زارى و تضّرع نکنيد، فايده‏اى ندارد: «انّکم منّا لاتنصرون». اين فرصت، فرصت زندگى و حيات است که براى بازگشت به خدا در اختيار من و شماست و بهترين فرصتها ايامى از سال است که از جمله آنها ماه مبارک رمضان است و در ميان ماه مبارک رمضان، شب قدر!



منبع: خبرگزاری موج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود