5 بهمن 1392
شماره خبر: 114600

نقشه راه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در برنامه زنده تلویزیونی تبیین شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

نقشه راه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در برنامه زنده تلویزیونی تبیین شد


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز با حضور در برنامه تلویزیونی و اما... امشب راهبردها و برنامه های این معاونت را برای البرزنشینان تشریح کرد.
شاهپوررستم زاده شامگاه پنجشنبه میهمان برنامه زنده تلویزیونی"و اما...امشب" بود. مجری این برنامه پیام ابراهیم پور در بدو امر مروری بر سوابق اجرایی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز داشت؛ مهندس شاهپور رستم زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی (MBA)، سازمان مدیریت صنعتی 1392-1389، کارشناسی ارشد منابع سلولزی( علوم و صنایع چوب و کاغذ)، رتبه سوم کنکور دانشگاه پردیس کرج را نیز در 1377- 1374 کسب کرده و رتبه اول کارشناسی مهندسی چوب و کاغذ از دانشگاه گرگان است. مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت کومس(1383-1382)،مدیر ارتباطات شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (1389) و... تنها بخشی سوابقی بود که بر آن اشاره شد.
-علت حضور شما در برنامه زنده تلویزیونی " و اما... امشب" چه بود؟
*شفاف سازی و اینکه مدتی را در کنار شما و همراه شما باشیم و به تببین برنامه ها و راهبردهای این معاونت بپردازیم.
-این شعار است؟
* اعتقاد قلبی بنده است.
- در بدو امرگزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده داشته باشید.
* در مدت زمان اندک حضور در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز درخواست های متعددی در حوزه اشتغال وجود داشت، که استاندار معزز دستورتشکیل تیمی به منظور هماهنگی و ممیزی درخواست ها داشتند و هر متقاضی درخواست خود را جهت تعیین شرایط ارائه می داد؛ البته در این خصوص طرح مهر آفرین نیز ابلاغیه دولت قبل بود که پیش زمینه های آن ایجاد نشده بود، در واقع برای صدور مجوزها باید منابع مورد نیاز جهت پرداخت وجود می داشت که مغفول مانده بود و در حال حاضر در معاونت راهبردی ریاست جمهوری ممیزی آن صورت می گیرد.
-شما مدتی در کرج حضور داشته اید؟
* بنده بیش از 2 سال دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه پردیس منابع طبیعی طی کردم و در این مدت مورد مهربانی کرجی ها واقع شدم.
- تشریحی از معاونت متبوع داشته باشید و بفرمایید کدام قسمت از معاونت شما مراجعات بیشتری دارد؟
*معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز که از 4 دفتر اداره کل منابع انسانی و تحول اداری، اداره کل امور اداری و مالی، دفتر آموزش و پژوهش و دفتر فناوری اطلاعات تشکیل شده است. بیشترین حجم فعالیت ها و مراجعات در حوزه بکارگیری نیرو و استخدام در استان است و در این زمینه هر چند در این برهه زمانی دست ما به جهت محدودیت ها بسته است، اما قطع به یقین " دولت تدبیر و امید" برنامه هایی را در این زمینه دارد. ما نیز به حکم وظیفه در این مدت سعی داشتیم با حمایت های بخش خصوصی هر چند اندک در حوزه های صنعت و اقتصاد متقاضیانی که مراجعاتی را داشته اند با توجه به نیازها به واحدهای مربوطه معرفی کنیم.
-شما چه مدت است که به این سمت منصوب شده اید؟
* بنده از تاریخ 92/7/14 با ابلاغ وزیر کشور به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی منصوب شده ام.
-در این بازه زمانی در چه حوزه هایی بیشترین فعالیت را داشته اید؟
*درحوزه آموزش و پژوهش کارهای مطلوبی انجام شده است، کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری " کمیته پژوهشی" را تشکیل داده است و با فراخوانی به دستگاه های اجرایی استان خواسته شده است تا رابط های پژوهشی خود را معرفی کنند، در این راستا کمیته پژوهشی کلیه طرح های اولویت دار را دریافت، ممیزی و با هدف تجمیع می کند. شایان ذکر است که یادآور شوم بودجه های پژوهشی دستگاه ها بر اساس اسناد بالا دستی از 1 تا 3 درصد تخصیص داده می شود که اگر مورد بهره برداری قرار نگیرد پایان هر سال به دستگاه مرکزی عودت داده می شود، در این حوزه 2 مبحث به جد مورد پیگیری قرار می گیرد، نخست آنکه حداکثر استفاده برای طرح های کاربردی و دوم پیشنهاد تجمیع بودجه های پژوهشی استان تا از موازی کاری ممانعت به عمل آید.شاهد آن هستیم که دستگاه ها با عناوین یکسانی طرح هایی را ارائه می دهند که موازی کاری هایی را در بر دارد از این رو طرح های مطرح شناسایی و بودجه ها به طرح هایی اختصاص پیدا می کند که در آینده فواید بیشتری را برای استان داشته باشد.
-استاندار البرز مسئولی با صراحت لهجه هستند؛ اشکالی ندارد مدیریتی نگاهش اقتصادی، فرهنگی و.. باشد اما او را با برند خاصی بشناسند، شخصیت شما چطور است؟
*سوابق درخشان سیاسی، اقتصادی و صنعتی مهندس طاهری استاندار معزز البرز برکسی پوشیده نیست، بنده نیز در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه صنعت فعالیت داشته ام و همانند سایر مدیران طیفی صنعتی، اقتصادی، سیاسی و.. دارم.
-تیم مهندس طاهری در کل تیمی اقتصادی و صنعتی است و این بسیار برای البرزی ها خوب است و می تواند به تبع آن بسیاری از مسائل را حل سازد.
- موضوع برنامه"دولت الکترونیک" است، در این خصوص به ویژه در حوزه دفاتر پیشخوان دولت در استان چه برنامه هایی در دست اقدام دارید؟
* بنده به عنوان رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان استان تا کنون 3 جلسه را به صورت ماهانه ترتیب داده و نشست های مشترکی با مدیران کل پست و فناوری اطلاعات به منظور رفع دغدغه ها داشته ام.
- برخی براین باورند کردند که تعداد دفاتر پیشخوان در استان کم است، نظرشما در این رابطه چیست؟
*اعتقادی به این امر ندارم، دلیل هم دارم،با توجه به استانداردهای تدوین شده به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت مجوز احداث 1 دفتر پیشخوان دولت صادر می شود، استان البرز در حال حاضر 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد و این رقم حاکی از آن است که 120 دفتر پیشخوان کافی است اما اکنون 219 دفتر پیشخوان در استان البرز وجود دارد که حدود 89 خدمت از 8 دستگاه اجرایی در آن ارائه می شود. به منظور ساماندهی این امر در فاز نخست گام اول را در حوزه شناخت این دفاتر گذاشته ایم و کارگروه های مربوطه درکمیته های تخصصی، ارزیابی و نظارت و آموزش تشکیل شد. در کمیته تخصصی کلیه خدمات قابل واگذاری به دستگاه ها احصا می شود و تا پایان ماه جاری نیز نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد. عمده هدف ما در این خصوص به سودآوری رساندن این دفاتر است در حال حاضر بسیاری از دفاترپیشخوان دولت ضرر ده هستند. در این رابطه در حال تهیه نقشه GIS تراکم و پراکنش در استان هستیم که 80 درصد پیشرفت داشته و تا 3 هفته آتی داشبورد مدیریتی آن تکمیل می شود. در تهیه این نقشه پراکندگی، تراکم خدمات هر دفتر در حوزه های مختلف شهری شناسایی و احصاء می شود.
-بازنگری در روند استخدام و جذب نیرو یکی از سوالات پیامکی برنامه است، چه توضیحاتی در این خصوص دارید؟
*در ارتباط با روند استخدام ابتدا معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری بر اساس اسناد بالادستی طی مراحلی آگهی فراخوان، آزمون، اعلام نتیجه و.. را دارد، باتوجه به اینکه دولت تدبیر و امید درحال آنالیز جذب نیروهای گذشته است بنابراین باید صبر کرد و دید ابلاغیه دولت محترم چه خواهد بود.
-درخصوص سیستم پیپرلس در استانداری که سوال میهمان تلفنی برنامه است، توضیحاتی را بفرمایید:
*با ایجاد سامانه یکپارچه مبادلات الکترونیکی دولت(سیماد) در استان زمینه ای فراهم شده است تا کلیه مکاتبات بین استانداری و فرمانداری ها با اتصال به این سامانه صورت گیرد. در حال حاضرکلیه مراسلات در سطح فرمانداری ها و..به این سیستم مجهز است و هر گونه پاسخگویی به مکاتبات جایگزین آن شده است، امروز علاوه بر استاندار البرز، معاونان و کلیه مدیران استانداری نیز ارجاعات خود را به صورت الکترونیکی انجام می دهند و یکی از دغدغه ها تسریع به پاسخگویی مکاتبات بوده که رفع شده است.
-وجمله پایانی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز...
*به تمامی البرز نشینان نوید این را می دهم که درب اتاق این معانت برای طرح دغدغه ها به روی شما باز است... پاسخگویی به سئوالات مردمی از دیگر محورهای این مصاحبه تلویزیونی بود که به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی صدا و سیمای البرز روی آنتن رفت.
[thumb]http://p-sepidar.ir/uploads/posts/2014-01/1390638938_-22.jpg

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود